اترا: پنج شرکت مخابراتی به خاطر پایین بودن کیفیت خدمات، جریمه نقدی شده است

توسطروایت زنده

اسفند ۲۰, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

اداره تنظیم خدمات مخابراتی(اترا) می‌گوید که پنج شرکت مخابراتی به خاطر پایین بودن کیفیت خدمات مخابراتی، 1.2 میلیارد افغانی جریمه نقدی شده است.

عمر منصور انصاری، سرپرست اداره تنظیم خدمات مخابراتی(اترا) که امروز سه‌شنبه(20حوت) در برنامه “پاسخ‌دهی دولت به ملت”، در مرکز اطلاعات ورسانه های حکومت صحبت می کرد، گفت: در حال حاضر پنج شرکت موبایلی شامل افغان تلکام، افغان بیسیم، روشن، ام تی ان و اتصالات خدمات مخابراتی را در سطح کشور عرضه می کنند.

او افزود که در حدود 22.4 میلیون سیم کارت فعال در کشور وجود دارد، شمار سایت های شرکت های مخابراتی به 7073 سایت می رسد، در حدود 90 درصد جمعیت کشور تحت پوشش خدمات مخابراتی قرار دارد و میزان سرمایه گذاری مجموعی در بخش مخابرات، به 183 میلیارد افغانی رسیده است.

afghanistan1

در همین حال، بلال هاشمی، معاون مالی و اداری اداره تنظیم خدمات مخابراتی گفت که شرکت های مخابراتی مکلف اند خدمات مخابراتی خویش را مطابق به جوازهای صادر شده از طرف این اداره، عیار کنند، در غیر آن از سوی اداره اترا جریمه می شوند.

هاشمی افزود:” پنج شرکت مخابراتی به خاطر پایین بودن کیفیت خدمات مخابراتی 1.2 میلیارد افغانی جریمه نقدی شده اند”.

اداره تنظیم خدمات مخابراتی، استفاده غیرمحدود از جمرها توسط مراجع دولتی و نیروهای خارجی؛ تخریب سایت های مخابراتی و قطع فایبر توسط مخالفین نظام را از عوامل پایین بودن کیفیت خدمات مخابراتی می داند. همچنان این اداره تخریب سایت های مخابراتی و قطع فایبر به دلیل مشکلات امنیتی و بلند بودن محصول گمرکی، کرایه زمین و استفاده از جنراتورها به دلیل عدم موجودیت برق شهری را از دلایل عمده عدم کاهش قیمت تعرفه ها خواند.

وی گفت که در نتیجه نظارت و کنترول روند ثبت و راجستریشن سیم کارت ها در مارکیت، در مجموع مبلغ 12میلیون افغانی جریمه نقدی بر دو شرکت مخابراتی متخلف وضع گردیده و 37 شرکت فروشنده سیم کارت ها به گونه مجموعی 19.3 میلیون افغانی جریمه نقدی شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *