وزارت مهاجرین: بیش از 500 هزار نفر در سال مالی 98 به افغانستان بازگشته‌اند

توسطروایت زنده

اسفند ۱۸, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

وزارت امور مهاجرین می گوید که شمار مجموعی بازگشت کنندگان داوطلب و اجباری به وطن در سال مالی 1398، به 548 هزار و 607 نفر می رسد.

سید حسین عالمی بلخی، وزیر امور مهاجرین وعودت کنندگان که امروز یک‌شنبه(18حوت) در برنامه “پاسخ‌دهی دولت به ملت” در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت صحبت می کرد، گفت: عودت مهاجرین از اولویت کاری دولت است و به همین منظور در سال مالی 1398 زمینه برگشت بیش از 500 هزار عودت کننده به کشور مساعد گردیده است.

alemi balkhi

او گفت، شمار مجموعی بازگشت کنندگان داوطلب و اجباری از ایران، پاکستان، کشورهای اروپایی و سایر کشورها به وطن، در سال مالی 98، به 548 هزار و 607 نفر می رسد.

از سوی دیگر، به گفته بلخی، در طول سال مالی جاری، به تعداد 721 هزار و 182 تن از تمامی نقاط افغانستان به نقاط امن بی‌جا شده اند.

از این میان، وی افزود که بر اساس پالیسی ملی بی‌جاشدگان، زمینه استقرار و ادغام بی‌جاشدگان برای 63هزار و 349 خانواده بی‌جاشده داخلی به محلات اصلی شان فراهم گردیده که به تعداد 7 هزار و 219 خانواده از بودجه اختیاری این وزارت و به تعداد 560 هزار و 70 خانواده دیگر به طور خودانگیخته به محلات اصلی شان برگشت نموده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *