وزارت اقتصاد: اولین مدل رشد اقتصادی افغانستان تهیه شده است

توسطروایت زنده

اسفند ۱۸, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

وزارات اقتصاد کشور اعلام کرده است که این وزارت اولین مدل رشد اقتصادی افغانستان را تهیه کرده است.

محمد اسماعیل رحیمی، معین مسلکی وزارت اقتصاد که امروز یک‌شنبه(18حوت) در برنامه “پاسخ‌دهی دولت به ملت” در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت صحبت می کرد، گفت: “سند ملی اهداف انکشاف پایدار افغانستان مورد تصویب قرار گرفته، اولین مدل رشد اقتصادی تهیه گردیده، استراتژی چندین منظوره رشد اقتصادی تولید محور و مسوده پالیسی ملی نفوس و پلان عمل آن، تدوین گردیده است”.

او افزود که وزارت اقتصاد در سال 1398 در همکاری با وزارت مالیه توانسته 298 پروژه جدید و انتقالی را برای سال مالی 1399 بررسی، تحلیل و ارزیابی نماید که از آن جمله، 81 پروژه در اولویت اول تثبیت گردیده است.

rahimi

در عین حال احمد جواد عثمانی، معین مالی و اداری وزارت اقتصاد گفت: در سال 1398 مجموعا 2187 موسسه غیردولتی داخلی و خارجی، در وزارت اقتصاد ثبت بوده اند. این موسسات به صورت مجموعی 935 میلیون دالر امریکایی را به مصرف رسانیده اند که در حدود 60 درصد این مصارف توسط موسسات خارجی و 40 درصد توسط موسسات داخلی صورت گرفته است.

او افزود که وزارت اقتصاد در سالی که گذشت، برای 288 موسسه غیردولتی جدید، جواز فعالیت صادر نموده و درهمین حال 767 موسسه داخلی و 15 موسسه خارجی در سال گذشته به دلیل عدم ارایه گزارش، منحل گردیده اند.

به گفته عثمانی، برنامه اشتغال زایی که هدف آن فراهم نمودن شرایط بهتر معیشتی برای عودت کنندگان و بی‌جاشدگان داخلی می باشد؛ با بودجه 200 میلیون دالر از سوی بانک جهانی تمویل می گردد، طی پنج سال 2019-2023 در مراکز 13 ولایت کشور که بیشترین آمار عودت کنندگان و بی‌جاشدگان داخلی را دارند، تطبیق خواهد شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *