ملل متحد: حمله مهاجمین بر یک گردهمایی در غرب کابل جنایت جنگی است

توسطروایت زنده

اسفند ۱۷, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

هیأت معاونت ملل متحد در افغانستان(یوناما) در کابل در واکنش به تیراندازی مهاجمین بر گردهمایی سالیاد عبدالعلی مزاری در غرب کابل، می گوید که حملات علیه غیرنظامیان، اقلیت های مذهبی یا قومی، نقض جدی قوانین بین المللی بشردوستانه است و ممکن است به جنایات جنگی منجر شود.

یوناما شب گذشته(جمعه، 16حوت) با نشر یک اعلامیه گفته است که تیم حقوق بشر این نهاد در حال بررسی این واقعه است تا حقایق دیگری از حمله این گروه را کشف کند.

تادامیچی یاماموتو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان گفته است: “من این حمله عمدی به غیرنظامیان را به شدت محکوم می کنم. کسانی که این حمله را سازماندهی و فعال کرده اند، باید تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند و پاسخگو باشند.”

UN

از سویی هم نمایندگی اتحادیه اروپا برای افغانستان گفته است: “حمله به مردم بی‌گناه که در یک مراسم یادبود در کابل جمع شده بودند را محکوم می‌کند. فکر ما با تمامی قربانیان این رویداد است. نباید در برابر دشمنان صلح ترحم داشت”.

این در حالی است که روز گذشته دو مهاجم بر مراسم یادبود عبدالعلی مزاری، رهبر فقید حزب وحدت اسلامی افغانستان در ناحیه ششم شهر کابل تیراندازی کردند که در نتیجه آن، 32 غیرنظامی کشته و 81 تن زخمی شدند. داعش مسوولیت این تیراندازی را به عهده گرفت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *