جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

غنی: هيئت مذاکرات کننده تا ٢٠ حوت آماده می شود

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

رییس جمهور غنی می گوید که هيئت گفتگو کننده با طالبان زير چتر دولت افغانستان خواهد رفت و اعضاى اين هيئت بايد مدافعين قانونى اساسى، جمهوريت و حقوق مردم افغانستان باشد.

اشرف غنی امروز شنبه(17حوت) در مراسم افتتاح سال دوم کاری دوره هفدهم تقنینی شورای ملی گفت، دولت آماده است تا بر بنیاد اصول پذیرفته شده، وارد مذاکرات با گروه طالبان شود.

او با اشاره به ۀزادی 5 هزار زندانی طالب گفت: “به حیث رییس جمهور هیچ آرزویی ندارم که زندانی طالب داشته باشیم، اما رهایی آنها به اساس یک پروسه شفاف و میکانیزم واضح صورت گیرد تا مردم ما مطمین شوند که بعد از رهایی آن ها، چه نوع تغییر را در وضعیت مشاهده خواهند نمود.”

غنی ادامه داد: “نوع تصمیم گیری، این که چگونه بر یک شورای عالی یا هر ساختار دیگری به نتیجه می رسیم، که در آن از همه نمایندگی وجود داشته باشد، مشوره ها صورت گرفته و در هفته گذشته در این مورد بحث شده تا هیئت تشکیل شود که بتواند از تمام مردم افغانستان نمایندگی کند”.

Ashraf Ghani

رییس جمهور همچنان از شورای ملی خواست که دو عضو مجلس سنا شامل یک زن و یک مرد و 5 عضو مجلس نمایندگان شامل دو زن و سه مرد را تا فردا به حکومت برای عضویت در شورای عالی مصالحه معرفی کند.

غنی همچنین در مورد شیوع ویروس کرونا خاطرنشان کرد که در جلسه تدارکات، چند پیشنهاد مشخص وزارت صحت عامه، اکمال ادویه، تجهیزات و ملزمه طبی برای مجادله با ویروس کرونا، جهت تهیه و تدارک وسایل و اجناس ضروری برای تجهیز معیاری مرکز ملی ایزولیشن در مرکز و زون ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا منظور شده و هرگاه شیوع این ویروس گسترش یابد، ممکن حکومت دوباره به شورای ملی به خاطر تعدیل فوق العاده بودجه مراجعه کند.

این اظهارات رییس جمهور غنی در حالی مطرح می شود که او روز گذشته در دیدار با زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان، در مورد آغاز مذاکرات تیم مذاکره کننده دولت با گروه طالبان گفتگو کرده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان