آمادگی‌‌ها برای خروج؛ شبکه‌ی عملیات ویژه به عنوان ستونِ امنیتی در افغانستان عمل خواهد کرد

توسطعباس عارفی

اسفند ۱۷, ۱۳۹۸ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲ , , ,

نیروها‌ی آمریکایی برای زمانی بعداز خروج از افغانستان آمادگی می‌گیرند. به نقل از مقامات ارتش آمریکا، یک شبکه‌ی جدید نیروهای عملیات ویژه به عنوان ستون امنیتی در یک مأموریت نظامی در سطح کوچک‌تر در افغانستان طراحی شده است که بعداز خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، در صورت فروپاشی توافق صلح، این شبکه عملیات ویژه در مبارزه با جنگجویان دولت اسلامی با نیروهای امنیتی افغانستان کار خواهند کرد.

ایده ایجاد شبکه

جنرال آستین «اسکات» میلر، فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان، وقتی در تابستانِ گذشته آماده شد تا تعداد سربازان آمریکا را کاهش دهد، این شبکه ایجاد شد. ایده ایجاد این شبکه عملیات ویژه این بوده است که از این طریق هماهنگی بین نیروهای ائتلاف و نیروهای امنیتی افغان بهبود بخشیده شود.

آمریکا هسته‌ی اصلی

یک مقام ارشد نظامی آمریکا که نخواسته نامش فاش شود، گفه است: «این شبکه عملیات ویژه به منظور نگه داشتِ هرگونه تغییر در سیاست و یا تغییرات در هر شرایط برنامه‌ریزی شده است. نیروهای این شکبه با شرکای ائتلاف همکاری خواهد کرد. اما بدیهی است که هسته اصلی آن ایالات متحده خواهد بود.»

برنامه‌ی خروج

طبق توافقنامه‌ی صلح آمریکا با طالبان در قطر، قرار است تعداد سربازان آمریکایی از 12000 به 8600 در مدت 135روز کاهش یابد. مقامات آمریکایی آشکار نساخته‌اند که این شبکه شامل چند عضو است، اما یک مقام ارشد نظامی گفته است که این شبکه برای کار با چند هزار سرباز آمریکایی در افغانستان یا تعداد کمتری ساخته شده است. اطلاعاتِ این شبکه از طریق WhatsApp اشتراک‌گذاری می‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *