جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات

غنی: هر موافقتنامه که با طالبان امضا می شود، مشروط است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

رییس جمهور غنی می گوید هر موافقتنامه که با طالبان امضا می شود، مشروط است و از هر مرحله به مرحله دیگری که با طالبان رفته می شود، شروط دارند و اگر طالبان از جنگ دست برندارد، شروط تغییر خواهد کرد.

ارگ ریاست جمهوری گفته است که اشرف غنی این اظهارات را شام روز گذشته(جمعه، 9حوت) در ویدیو کنفرانس با شماری از والیان مطرح کرده است.

غنی افزوده است که تمام مسایل افغانستان را با تدبیر حل می کند و موقف اش؛ موقف قانون اساسی، جمهوریت، حاکمیت ملی و عزت مردم افغانستان است.

او با توجه به تغییراتی که در منطقه آمده است، گفت که به هیچ کسی اجازه نمی دهد افغانستان را عمق استراتژیک خود قرار دهد.

ghani

رییس جمهور خاطرنشان کرده که بحث صلح یک بحث ملی است و مشترکا در راستای دستیابی به صلح پایدار، تلاش می کند.

او با اشاره به نشست وزرای دفاع سازمان ناتو اضافه کرده که قوای امنیتی و دفاعی افغانستان هیچ گاه فراموش نمی شود و مورد حمایت کامل ناتو قرار دارد.

غنی همچنان تاکید کرده: “دولت افغانستان با داعش و سایر گروه های تروریستی هیچ گونه آتش بس ندارد و طالبان باید خود را از آنان جدا سازد و به مردم از رابطه خود با پاکستان، گروه های تروریستی، پناهگاه های امن شان و اقتصاد جرمی وضاحت دهد.”

رییس جمهور اضافه کرده که صلح یک روند ملی است و در مرحله جدید این روند، هیچ گاه اجازه نمی دهد روند صلح قومی، سمتی و گروهی شود.

این اظهارات رییس جمهور غنی در حالی مطرح می شود که قرار است امروز شنبه(10 حوت) موافقتنامه صلح میان امریکا و طالبان در قطر امضا شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان