جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

ریاست اجرایی: موافقت‌نامه صلح امریکا و طالبان، گام نخستین برای پایان جنگ در افغانستان است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

ریاست اجرایی حکومت در اعلامیه‌ای در پیوند به امضای موافقت‌نامه صلح و تجدید تعهد ناتو به حمایت از افغانستان می گوید که این موافقت‌نامه، گام نخستین برای پایان جنگ جاری در کشور است.

ریاست اجرایی حکومت امروز شنبه(10حوت) در یک اعلامیه در پیوند به امضای موافقت نامه صلح میان امریکا و طالبان گفته است که ایالات متحده امریکا و سازمان ناتو با حضور وزیر دفاع امریکا و دبیرکل ناتو در کابل، با نشر اعلامیه مشترکی با حکومت وحدت ملی، متعهد به ادامه پشتیبانی از دولت افغانستان به‌ویژه نیروهای امنیتی و دفاعی شدند.

ریاست اجرایی افزوده است: “ما و مردم افغانستان امضای موافقت‌نامه صلح را یک رویداد تاریخی و مهم می‌دانیم و از آن استقبال می‌کنیم. در عین حال بدون همکاری صادقانه و کمک جامعه بین‌المللی و کشورهای منطقه هیچ پیشرفتی در پروسه صلح متصور نبود”.

abdullah abdullah

این ریاست همچنان گفته است که موافقت‌نامه صلح میان امریکا و طالبان، گام نخستین در راستای ختم جنگ جاری در کشور است؛ “مرحله سرنوشت‌ساز و تعیین‌کننده مذاکرات، گفت‌وگوهای بین‌الافغانی و برقراری آتش بس دایمی است که امیدواریم هرچه زودتر آغاز و نهایی گردد. ما در ریاست اجراییه و تیم ثبات و همگرایی، متعهد به‌معرفی هیأت متعهد، همه‌شمول، فراگیر و با صلاحیت در مذاکرات بین‌الافغانی هستیم. طرف‌ها باید به‌شرایط پیش آمده به‌حیث یک فرصت تاریخی بنگرند و منافع ملی را به خواست‌ها و مطالبات سلیقه‌ای، شخصی و گروهی ترجیح دهند.”

گفته ریاست اجرایی حکومت تصریح کرده است: “طالبان باید از جنگ دست بردارند و ثابت سازند که به‌دنبال پایان منازعه و انتخاب مبارزه سیاسی و مسالمت‌آمیز هستند. آن‌ها باید تغییرات اجتماعی و واقعیت‌های جدید افغانستان را بپذیرند. افغانستان در دو دهه اخیر شاهد تحولات و دست‌آوردهای قابل توجهی بوده و ما متعهد به حفاظت و صیانت از دست‌آوردهای ملی مردم افغانستان هستیم”.

توافقنامه صلح میان طالبان و امریکا، دقایقی پیش میان ملا برادر، رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر و زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان در دوحه قطر امضا شد. قرار است با آزادی 5 هزار زندانی طالبان، زمینه آغاز مذاکرات بین‌الافغانی در 10 مارچ(20 حوت) آغاز شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان