جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

۱۵ واقعه عجیب تاریخی که دروغ به نظر می‌رسند

خواندن 5 دقیقه
1
(1)

 تاریخ به شیوه‌های مختلف در خدمت ماست، مثلا قسمتی اساسی از حافظه جمعی را ایجاد کرده یا روایت‌هایش به معنا و مفهوم کیستی‌مان و آنچه انجام می‌دهیم، بعدی تاریخی می‌دهد. به علاوه، مطالعه تاریخ شیوه‌ای برای درک زمان حال است. دست کم این چیزی است که عاقل‌ترین‌ها میان ما توصیه می‌کنند!

هرچند روایت‌هایی از گذشته وجود دارند که گاهی واقعا متحیر می‌شویم که آیا حقیقت داشته‌اند یا نه! مثل ۱۵ موردی که در نوشتار حاضر خواهیم خواند. با ما همراه باشید!

۱. پرچم فعلی ایالات متحده را یک دانش‌آموز ۱۷ ساله طراحی کرده‌است

آیا تا به حال نام رابرت جی. هِفت به گوش‌تان خورده‌است؟ باور کنید یا نه رابرت پرچم آمریکا را به عنوان یک پروژه مکتب در سال ۱۹۵۸ طراحی کرد. هرچند معلمش طرح را دوست نداشت و نمره B به او داد. اما رابرت ناامید نشد و طرحش را به کاخ سفید فرستاد. این طرح در میان ۱۵۰۰ طرح دیگر برگزیده شد!

و البته معلم رابرت نمره او را به A تغییر داد!

american-flag-1

۲. آبراهام لینکلن یک کشتی‌گیر ماهر بود

هرچند آبراهام لینکلن به عنوان یکی از مطرح‌ترین روسای جمهور آمریکا شناخته می‌شود، اما قبل از رسیدن به این مقام قهرمان کشتی بود و در ۳۰۰ مسابقه حاضر شده‌بود.

۲۳

۳. کلئوپاترا اصلا اهل مصر نبوده‌است

مهم‌ترین فرد مصری جهان اصلا اهل مصر نبوده‌است! بر اساس شواهد، کلئوپاترا ریشه یونانی داشته‌است. او آخرین فرعون مصر باستان بود.

۲۱

۴. تنها نجات‌یافته‌ کشتی تایتانیک و بریتانیک!

ویولت جیساپ که بیشتر با عنوان «بانوی غرق‌نشدنی» شناخته می‌شود، پرستاری بود که از دو فاجعه تایتانیک و یریتانیک جان سالم به در برد!

۱۹

۵. زمانی بوقلمون خدایی می‌کرد!

امروزه،‌ بوقلمون به عنوان غذای مخصوص عید شکرگزاری شناخته می‌شود، اما در سال ۳۰۰ پیش از میلاد، مایاها این پرنده را می‌پرستیدند.

۱۸

۶. تسلا از مروارید می‌ترسید

نیکولا تسلا، بی‌تردید یکی از باهوش‌ترین و برترین مخترعانی‌ست که این سیاره به خود دیده‌است. اما به عنوان یک انسان، فوبیای عجیبی داشت. او از مروارید می‌ترسید به طوری که اگر زنی مروارید بر سر و گردنش داشت، تسلا نمی‌توانست با او حرف بزند. حتی یک بار منشی‌اش را به همین دلیل به خانه فرستاد!

۱۷

۷. انگلیسی‌ها همسرشان را می‌فروختند (تا همین اواخر!)

بین قرن‌های ۱۷ و ۱۹، فروش همسر واقعا در انگلستان رخ می‌داد. در آن زمان طلاق خیلی گران تمام می‌شد بنابراین طبقه پایین جامعه از عهده مخارج آن برنمی‌آمدند. آنها در عوض، همسرشان را می‌فروختند. هرچند همسرفروشی رسم خیلی عجیبی به نظر می‌رسد اما واقعا در میخانه و بازار به وقوع می‌پیوست.

۱۵

۸. هروئین به عنوان داروی بدون نسخه برای درمان سرفه فروخته می‌شد

اجداد ما هم عجیب و غریب به نظر می‌رسند! تصور کنید! آنها یکی از اعتیادآورترین و کشنده‌ترین مواد مخدر را به عنوان داروی سرفه استفاده می‌کردند. بدبختی اینجاست که هروئین فقط برای سرفه بزرگسالان استفاده نمی‌شد! آنها به کودکان‌شان هم همین دارو را می‌دادند!!

heroin

۹. در مصر باستان، خدمتکاران از عسل متنفر بودند

خوب واقعیت این است که آنها عسل را نمی‌خوردند بلکه تمام بدن‌شان را به آن آغشته می‌کردند تا مگس روی آنها بنشیند و از فرعون دور بماند! شما جای آنها بودید، از عسل متنفر نمی‌شدید؟

۱

۱۰. رومیان از ادرار انسان به عنوان دهان‌شویه استفاده می‌کردند

این یکی مثل اخبار دروغ به نظر می‌رسد اما متاسفانه حقیقت دارد! رومیان بوتل‌های ادرار پرتغالی‌ها را می‌خریدند و از آن برای شستشوی دهان‌شان استفاده می‌کردند! خوب، تصورشان بر این بود که آمونیاک موجود در ادرار دهان را ضدعفونی و دندان‌ها را تمیز می‌کند. موضوع شگفت‌آور دیگر این است که ادرار تا قرن ۱۸ هم در بسیاری از نقاط اروپا دهان‌شویه‌ پرطرفداری بود. (خوب من که از لیسترین استفاده می‌کنم، ممنون!)

۱۲

۱۱. چارلی چاپلین همان سالی مرد که اپل تاسیس شد

وقتی به یاد چارلی چاپلین می‌افتیم، تصور می‌کنیم که به زمان‌های خیلی دور تعلق دارد. هرچند اینطور نیست! او. در سال ۱۹۷۷ یعنی در سال تاسیس کمپنی اپل مرد.

۱۱

۱۲. ژوزف استالین عکس‌هایش را فوتوشاپ می‌کرد

ژوزف استالین جلوتر از زمان خود بود، خواه او را دوست داشته باشید و خواه نه! ببینید، این دیکتاتور عکس‌هایش را فوتوشاپ می‌کرد حتی قبل از آنکه این نرم‌افزار اختراع شود. چطور این کار را انجام می‌داد؟ خوب آنقدر عکس‌ را دستکاری می‌کرد تا تصویر کسی که مرده یا از اداره حذف شده، پاک شود!

stalin-composite-16x9-1

۱۳. آدولف هیتلر برای جایزه صلح نوبل نامزد شده بود

در سال ۱۹۳۹، یکی از اعضای پارلمان سوئدن به نام اریک گاتفرید هیتلر را به عنوان نامزد جایزه صلح نوبل انتخاب کرد. اما چند روز بعد موضوع متنفی اعلام شد. در آن سال، نهایتا تصمیم بر این شد که هیچ کس این جایزه را دریافت نخواهد کرد.

2019_35_hitler

۱۴. زنان برای استعمال سیگرت هم مبارزه کرده‌اند

همه ما در مورد مبارزه و تلاش زنان برای به دست آوردن حق رای چیزهایی شنیده‌ایم، اما احتمالا از مبارزات آنها برای به دست آوردن حق استعمال سیگرت چیزی نمی‌دانیم! بله، در سال ۱۹۲۹، گروهی از زنان در حال استعمال سیگرت به خیابان‌ها ریختند. آنها پلاکاردهایی به همراه داشتند که روی‌شان نوشته شده‌بود: «سیگرت مشعل آزادی است!»

Women-Smoking-Cigarettes-from-the-1930s-4

۱۵. مهمانداری که از ارتفاع ۱۰۱۶۰ متری سقوط کرد و زنده ماند

وسنا وولوویچ مهماندار اهل صربستان بود. روز پرواز (۲۶ جنووری ۱۹۷۲) او جزو خدمه نبود اما به دلیل یک اشتباه اسمی، به جای مهماندار دیگری که هم‌نام او بود، در این پرواز حضور یافت. متاسفانه این هواپیما سقوط کرد و تمام سرنشینان آن کشته شدند به جز وسنا که بدون چتر نجات، جان سالم به در برد!

vesnavulovic

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان