نامه اعتراضی عبدالله به اتحادیه اروپا؛ شما برای تیم متقلب پیام تبریک صادر کرده اید!

توسطروایت زنده

اسفند ۱, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

رییس اجرایی حکومت و رییس دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی در واکنش به تماس تلفونی جوزف بورل، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به رییس جمهور غنی، می گوید که اتحادیه اروپا عنوانی تیم متقلب پیام تبریک صادر کرده است.

عبدالله عبدالله امروز پنجشنبه(1حوت) در نامه ای عنوانی جوزف بورل نگاشته است: “با تاسف اطلاع حاصل کردم که از طرف جناب شما پیام تبریکی عنوانی تیم متقلب صادر گردیده است که خلاف توقع مردم افغانستان، تیم‌های انتخاباتی و بر خلاف موضع گیری سازنده و بی طرفانه اتحادیه اروپا ارزیابی می گردد”.

abdullah2

در نامه عبدالله آمده است که اتحادیه اروپا طی 19 سال گذشته یکی از متحدین قوی مردم افغانستان در همه عرصه ها بوده و نیز از انتخابات اخیر ریاست جمهوری حمایت کرده است.

عبدالله در نامه اش نگاشته است: “متاسفانه کمیسیون های انتخاباتی از اثر تهدید و تطمیع توسط تیم مشخص در مغایرت با همه قوانین، مقررات و طرزالعمل های انتخاباتی و اصول مردم سالاری، یک کاندید را متکی بر آرای تقلبی برنده دور اول انتخابات اعلان کرد که موجب قبول مردم صورت نگرفته است.”

abdullah1

وی ابراز امیدواری کرده که هیأت اتحادیه اروپا در کابل در این زمینه توضیحات لازم بدهد.

این در حالی است که جوزف بورل، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تماس تلفونی شام روز گذشته با محمد اشرف غنی، اعلان نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری را به وی تبریک گفته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *