تاثیر کرونا ویروس؛ اپل از تاخیر در عرضه آیپد پرو خبر داد

توسطتحریریه خبرنامه

اسفند ۱, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۳, ۱۳۹۸ , ,

کرونا ویروس (Corona) بیش از آنچه تصور می‌شد به کسب و کار اپل آسیب وارده کرده‌است، به طوری که این کمپنی روز دوشنبه اعلام کرد که درآمد پیش‌بینی شده را برای سه ماهه‌ی دوم امسال نخواهد داشت.

بنا به گزارش بلومبرگ، این کمپنی در خبری مایوس‌کننده برای مصرف‌کنندگان، اعلام کرد که برنامه‌اش برای ارائه آیپد پرو در اوایل امسال نیز تغییر کرده و تاخیر خواهد داشت.

اپل برنامه داشت که مدل‌های جدید و به روز تبلت آیپد پرو را در نیمه اول سال ۲۰۲۰ روانه بازار کند؛ به علاوه قرار بود یک آیفون قیمت- پایین (که مطابق با گزارش‌ها ۴۰۰ دالر قیمت دارد) نیز در ماه مارچ عرضه شود. ظاهرا عرضه‌ی آیفون طبق برنامه‌ی مشخص شده صورت خواهد گرفت اما بنا به گزارش بلومبرگ، آیپد پرو به دلیل ویروس کرونا طبق زمان وعده داده‌شده عرضه نخواهد شد.

زنجیره تامین اپل، که به طور گسترده‌ای متمرکز در چین است،‌ به طور قابل ملاحظه‌ای تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته‌است، چنان‌چه کارخانه‌های کمپنی اپل در این کشور در حال حاضر تعطیل شده‌اند. و در نتیجه اپل روز دوشنبه اعلام کرده که «عرضه جهانی آیفون به طور موقت محدود خواهد شد.» این کمپنی در عین حال، با هدف مهار گسترس کرونا ویروس (Corona) تمام فروشگاه‌های خود را در سراسر این کشور تعطیل کرد. این روند آسیب زیادی به فروش محصولات اپل در چین وارد کرده‌است.

ظاهرا کمپنی اپل در برابر درخواست وبسایت بیزنس اینسایر در رابطه با گزارش منتشر شده، پاسخی ارائه نکرد.

سقوط ارزش سهام اپل

پس از آنکه اپل اعلام کرد که به دلیل شیوع کرونا ویروس، درآمد مورد انتظار را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ نخواهد داشت، در روز سه‌شنبه ارزش سهام این کمپنی به میزان ۳.۲ سقوط داشت.

اپل اعلام کرده‌است که برای بازگشتن به حالت عادی تلاش می‌کند، اما روند بهبود اوضاع و بازگشت به شرایط عادی از آنچه قبلا پیش‌بینی کرده بود، بسیار کندتر است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *