کرزی: انتخابات ریاست جمهوری غیر ملی و مغایر با ارزش ‌های مردم‌ سالاری بود

توسطروایت زنده

بهمن ۳۰, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

 پس از اعلان نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری، حامد کرزی رییس جمهور پیشین می گوید که روند انتخاباتی که بر مردم تحمیل شد، یک روند غیرملی و در مغایرت با اصول و ارزش ‌های مردم‌ سالاری بود.

کرزی امروز چهارشنبه(30دلو) با نشر یک اعلامیه در پیوند به انتخابات ریاست جمهوری گفته است: ”من قبلا هم خدمت مردم عزیز ما عرض نموده بودم که برگزاری انتخابات در شرایطی که زمینه دایر شدن شفاف و عادلانه آن در کشور مساعد نباشد، موجب بحران و افتراق گردیده، کشور عزیز ما را تضعیف نموده و پروسه صلح را مختل می سازد.”

در این اعلامیه آمده است که همه نیروهای سیاسی و اجتماعی کشور متحدانه به امر صلح و تحقق آن به مثابه اساسی ترین امر ملی، کمک کنند.

karzai

کرزی تاکید کرده است: “پروسه که تحت نام انتخابات بر مردم ما تحمیل گردید، یک پروسه غیرملی و در مغایرت با اصول و ارزش ‌های مردم‌ سالاری قرار داشت که عدم اشتراک مردم در آن بیان گر این واقعیت است. این پروسه همچنان بیشتر منعکس کننده اهداف خارجی در افغانستان می باشد که می خواهند با تضعیف حاکمیت ملی و ایجاد تفرقه میان مردم افغانستان، برنامه های خود را تطبیق کنند. با در نظرداشت اوضاع کلی کشور و به خصوص آن چه که در پنج ماه اخیر در رابطه با این پروسه و اعلام نتایج آن به وقوع پیوست، بسیار طبیعی است که نتایج اعلام شده مورد پذیرش قرار نگیرند.”

به نقل از این اعلامیه، مردم افغانستان در اوضاع کنونی بیش از هر زمان دیگر به وحدت و هم‌ سویی نیاز دارند تا با ملی ساختن روند صلح، شاهد تأمین هرچه زودتر صلح و امنیت سرتاسری و پایدار در کشور بوده و در فضای صلح و آزادی، به پای صندوق های رای رفته، سرنوشت خود را رقم بزنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *