جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات

پایان روند بازشماری و تطبیق فیصله های کمیسون شکایات انتخاباتی در کمیسیون انتخابات

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

با وجود انتقاد دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی، کمیسیون مستقل انتخابات از پایان روند بازشماری مجدد و تفتیش ویژه آرای  انتخابات ریاست جمهوری خبر داده است.

کمیسیون مستقل انتخابات امروز دوشنبه(28دلو) در یک خبرنامه گفته است که روند بازشماری مجدد آرای انتخابات ریاست جمهوری در ریاست های امور انتخاباتی ولایت های بدخشان، تخار، سرپل، فاریاب، غزنی، ننگرهار، هلمند، قندهار و کابل و در حضور ناظرین کمیسیون شکایات انتخاباتی و تکت های انتخاباتی به پایان رسیده است.

کمیسیون انتخابات افزوده است که تفاوت فورم نتایج با معلومات بایومتریکی از 1-5، تفتیش ویژه 10 درصد محلات مربوط به 137 هزار و 630 معلومات بایومتریکی، تفتیش ویژه 15 درصد محلات مربوط به 102 هزار و 12 معلومات بایومتریکی، تصمیم کمیسیون شکایات انتخاباتی در مورد جریمه نقدی دفاتر ولایتی انتخابات و بازشماری مجدد 298 محل تطبیق شده است.

election2

این کمیسیون تاکید کرده که با مواصلت فورم های نتایج بازشماری مجدد از ولایات ولایتی کمیسیون انتخابات به دفتر مرکزی، نتایج آن در سیستم مرکزی تطبیق و با ختم این روند،نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری اعلان می شود.

این در حالی است که روند بازشماری مجدد، تفتیش ویژه و تطبیق فیصله های کمیسیون شکایات انتخاباتی دو روز قبل توسط کمیسیون های انتخاباتی در 9 ولایت و دفتر مرکزی کمیسیون انتخابات اغاز شد.

کمیسیون انتخابات در مورد جزییات و این که چه تعداد رای در این بازشماری باطل و به چه تعداد آرای جنجالی اعتبار داده شده، چیزی نگفته است.

این روند در حالی پایان یافته است که روز گذشته دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی در یک نشست خبری اعلام کرد که بر عمل‌کرد کمیسیون‌های انتخاباتی نسبت به رسیدگی به شکایت‌های ثبت‌شده، مشکوک است و از همین ‌رو، هرگزینه‌ ممکن به منظور جلوگیری از به کرسی نشاندن تقلب، روی میز آنان قرار دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان