هشدار ثبات و همگرایی به کمیسیون انتخابات/ معنوی: همه گزینه ها روی میز است

توسطروایت زنده

بهمن ۲۷, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

فضل احمد معنوی از اعضای ارشد دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی می گوید هیچ ممکن نیست که کسی بربنیاد تقلب، نتیجۀ انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام نموده و بر مردم تحمیل کند.

آقای معنوی امروز یک‌شنبه (27دلو) در یک نشست خبری در واکنش به آغاز روند تفتیش، بازشماری و تطبیق فیصله های کمیسیون شکایات انتخاباتی گفت که در روند بازشماری در چند ولایت که امروز آغاز شده ناظران ثبات و همگرایی و ناظران کمیسیون شکایات انتخاباتی حضور نداشتند و این برای آنان قابل قبول نیست.

او افزود که عمل‌کرد کمیسیون‌های انتخاباتی نسبت به رسیدگی به شکایت‌های ثبت‌شده، مشکوک بوده و از همین ‌رو، هر گزینه‌ی ممکن به منظور جلوگیری از به کرسی نشاندن تقلب، روی میز قرار دارد.

manawi

معنوی فیصله‌کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی در مورد ۳۰۰ هزار رأی جنجالی را گیج‌کننده خوانده تاکید کرد: “بحث نمونه‌گیری از محلات رأی‌دهی، در قانون، لوایح و طرزالعمل‌ها نیامده است، این ابتکار را کمیسیون شکایات از کجا کرده است؟ آرای خارج از وقت باید باطل می‌شد و نیازی به بررسی و تفتیش ویژه نداشت. تشخیص آرایی که معلومات بایومتریکی ندارد، با چشم غیر مسلح و بدون دستگاه ممکن نیست”.

این عضو دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی خاطرنشان کرد که در حال حاضر، مدیریت پروسه‌ی انتخابات در دست کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی است؛ اما کمیسیون مستقل انتخابات، قوانین و طرزالعمل‌ها را زیر پا کرده و به گونه‌ی غیرقانونی و با تعبیر خود، در عدم حضور ناظران و نمایندگان کمیسیون شکایات، روند بازشماری محلات رأی‌دهی را آغاز کرده است.

معنوی همچنان تاکید کرد “اگر قانون رعایت شود، پروسه را دنبال می‌کنیم، در غیر آن از پروسه بیرون می‌شویم و نتیجه را سر هیچ کسی قبولانده نمی‌توانند. انتظار داریم که کمیسیون انتخابات، از آخرین شانس خود به خاطر حفظ دموکراسی و مردم‌سالاری استفاده کند.”

او تصریح کرد سال ۲۰۱۴  تکرار نمی شود و این بار تقلب در انتخابات عواقب ناگواری در پی خواهد داشت و مسؤولیت آن نیز بر دوش کمیسیون مستقل انتخابات خواهد بود.

این در حالی است که حوا علم نورستانی رییس کمیسیون مستقل انتخابات امروز در آغاز روند بازشماری و تفتیش ویژه ارای جنجالی گفت این روند ادامه می یابد حتی اگر دسته انتخاباتی ثبات وهمگرایی در ان اشتراک نکند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *