جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

حکمتیار: مرجع نهایی تصمیم‌گیرنده در رابطه به صلح وجود ندارد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

رهبر حزب اسلامی می گوید، مرجعی که بتواند آخرین تصمیم را در رابطه به صلح بگیرد، در افغانستان وجود ندارد و به دلیل فقدان اجماع سیاسی، تاهنوز موضع ها تدوین نشده است.

گلبدین حکمتیار امروز شنبه(26دلو) در مراسم تجلیل از سی و یکمین سالگرد خروج نیروهای شوروی از افغانستان گفت، نه تنها که اجماع سیاسی در رابطه به صلح وجود ندارد، تلاش‌ها برای به بن بست کشیدن این روند نیز ادامه دارد.

او ضمن اعلان حمایت از مذاکرات امریکا و طالبان افزود، به خاطر عدم اجماع سیاسی، تااکنون معلوم نیست که هیأت مذاکره‌کننده با طالبان را چه کسی می‌سازد و این هیأت چه برنامه و طرحی برای پایان خشونت‌ها دارد.

hekmatyar

حکمتیار تنها راه رسیدن به اجماع سیاسی را توافق سه دسته‌ انتخاباتی “دولت‌ساز به رهبری اشرف غنی، ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله و تیم صلح و عدالت اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار” و هم‌چنین مجموعه حامد کرزی دانسته، تاکید کرد که این چهار مجموعه از همه مردم و جریان‌ها در افغانستان نمایندگی می‌کنند.

رییس حزب اسلامی ادامه داد، سه دسته انتخاباتی به شمول حامد کرزی، رییس جمهور پیشین در یک نشست مشترک با هم توافق کنند و یک اجماع سیاسی را شکل داده، در مورد صلح تصمیم نهایی را بگیرند.

این در حالی است که مقامات امریکایی گفته اند؛ گروه طالبان طرح کاهش خشونت‌ها به شمول نیروهای امنیتی افغانستان را به مدت هفت روز پذیرفته و قرار است توافق نامه صلح میان نمایندگان امریکا و طالبان در هفته آینده به امضا برسد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان