جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

تایید مشروط توافق با طالبان در واشنگتن / احتمال امضای توافق نامه صلح در یک هفته آینده

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

براساس گزارش جدید روزنامه نیویورک تایمز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا به طور مشروط توافق صلح با طالبان را پذیرفته است؛ امری که ممكن است منجر به خروج سربازان آمریكایی از افغانستان شود. در همین حال طالبان نیز متعهد به كاهش خشونت شده اند.

به نقل از گزارش نیویورک تایمز، یک مقام ارشد امریکایی گفته است که ترامپ روز دوشنبه(21 دلو) این توافق را پذیرفته است، درست در همان روزی که وی برای ادای احترام به دو سرباز کشته شده نیروهای ویژه ارتش امریکا به پایگاه نیروی هوایی دیور سفر کرد.

این در حالی است که مقام های ارتش امریکا، نیروهای حمایت قاطع، کاخ سفید و وزارت امورخارجه ایالات متحده از ابراز نظر در این مورد خودداری کردند.

کاهش در نیرو ها

ایالات متحده در ماه اکتبر میزان نیروهای خود در افغانستان را از 15 هزار به 13 هزار سرباز کاهش داد. اگرچه جزییات مربوط به زمان بندی برای کاهش بیشتر هنوز مشخص نیست، اما یک دیپلمات ارشد به روزنامه نیویورک تایمز گفته است که حدود 95 درصد با توافق مشروط با طالبان موافقت صورت گرفته است.

مجیب مشعل، گزارشگر این روزنامه نوشته است: “اگر طالبان درگیری ها را پایان دهند و توافق نامه به امضاء برسد، ایالات متحده پس از آن به تدریج خروج سربازان آمریکایی را آغاز می کند، و مذاکرات مستقیم بین طالبان و رهبران افغانستان برای آینده کشورشان آغاز می شود.”

ترامپ در اوایل ماه جاری در یکی از سخنرانی های خود وعده سپرد كه سربازان خود را از افغانستان به خانه برگرداند؛ اگرچه او هیچ جدول زمانی را ارائه نداد.

ترامپ گفت: “در افغانستان، عزم و جسارت جنگجویان به ما اجازه داده تا پیشرفت چشمگیر داشته باشیم و مذاکرات صلح در حال انجام است. من به دنبال کشتن صدها هزار نفر در افغانستان نیستم، که بسیاری از آن ها کاملا بی گناه هستند. همچنین وظیفه ما نیست که به سایر کشورها به عنوان سازمان های اجرای قانون خدمت کنیم. “

وی افزود: “ما در حال تلاش هستیم تا سرانجام به طولانی ترین جنگ آمریکا پایان دهیم و سربازان خود را به خانه برگردانیم!”

پس از آن‌که گروه طالبان مسوولیت بمب گذاری ماه سپتامبر را به عهده گرفت که در آن دو سرباز امریکایی کشته شد، ترامپ مذاکرات صلح با این گروه را لغو ساخت.

به گزارش نیویورک تایمز، پس از لغو مذاکرات، در ماه های پسین، مذاکره کنندگان امریکا و طالبان در حال اعتمادسازی بین یکدیگر بودند.

امضای توافق نامه

در همین حال منابعی از وزارت دفاع آمریکا به سی ان ان گفته اند که احتمال دارد در هفت روز آینده، مرحله اول توافق نامه صلح میان آمریکا و طالبان امضا شود.

بر اساس این گزارش، در محور این توافق نامه کاهش چشم گیر خشونت ها قرار دارد. همزمان با این، شام گذشته رییس جمهور غنی و رییس اجرایی عبدالله نیز از گفتگوهای جداگانه شان با مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا خبر داده و اعلام داشتند که او آن ها از پیشرفت های چشم گیر در خصوص گفتگو ها روی کاهش خشونت ها آگاه ساخته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان