اختصاص 50 میلیون افغانی برای بازسازی اماکن مذهبی اهل هنود افغانستان

توسطروایت زنده

بهمن ۱۹, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

وزارت مالیه می گوید برای بازسازی عبادت‌گاهای اقلیت مذهبی اهل هنود افغانستان، ۵۰ میلیون افغانی تخصیص داده شده است.
شمروز خان مسجدی، سخنگوی وزارت مالیه امروز شنبه(19دلو) به خبرنامه گفت: “در وسط سال مالی 1398 فقط دو میلیون افغانی برای بازسازی اماکن مقدسه اهل هنود در نظر گرفته شده بود که این مقدار به هیج صورت کفایت بازسازی را نمی کرد”.

afghanistan2
مسجدی افزود، به ابتکار وزارت مالیه، 50 میلیون افغانی از بخشی از پول های احتیاط جهت ساخت دوباره اماکن مذهبی شهروندان اهل هنود افغانستان اختصاص داده شده است.
سخنگوی وزارت مالیه خاطرنشان کرد، هر زمانی که بودجه از سوی رییس جمهور توشیح شد، کار بازسازی این اماکن در هماهنگی کامل با مردم اهل هنود در ولایت های غزنی، ننگرهار، کابل، هرات و جاهای دیگر، آغاز می شود.
وی تاکید کرد، هنوز بحث های تخنیکی در مورد بازسازی اماکن مذهبی اهل هنود صورت نگرفته و اگر این بودجه نتواند تمام این اماکن مذهبی را در سال جاری بازسازی کند، این روند در سال آینده نیز تکرار می شود.
وزارت مالیه در حالی برای بازسازی اماکن مذهبی اهل هنود افغانستان بودجه در نظر گرفته، که در سال‌های اخیر و مخصوصا در زمان جنگ های داخلی، شماری زیادی از شهروندان اهل هنود مهاجر و عبادت‌گاه‌های آنان تخریب و یا غصب شده است.
بر اساس گزارش ها، در حال حاضر نزدیک به دو هزار خانواده اهل هنود که در افغانستان به سر می‌برند، بیش‌تر در عبادت‌گاه‌ها زند‌گی می‌کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *