پمپیو: طالبان اراده خود برای کاهش خشونت‌ در افغانستان را نشان دهد

توسطروایت زنده

بهمن ۱۴, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

وزیر خارجه امریکا می گوید که طالبان نیت و اراده خود را برای کاهش خشونت‌ در افغانستان نشان دهد.

مایک پمپیو که امروز دوشنبه(14دلو) به ازبکستان رفته است، در یک نشست خبری از طالبان خواست تا واضح نشان دهد که می‌تواند خشونت‌ها را قبل از امضای توافق صلح با امریکا در افغانستان کاهش داد.

وزیر خارجه امریکا افزوده که توافق صلح امریکا و طالبان زمینه را برای مذاکرات بین‌الافغانی و خروج نیروهای امریکایی از افغانستان مساعد می‌سازد.

او با بیان این‌که توافق صلح با طالبان نزدیک است، خاطرنشان کرد که در گذشته هم به امضای یک توافق با طالبان نزدیک شده بودند که ناتوانی طالبان در نشان دادن جدیت شان ناکام شد.

pompeo1

پمپیو تاکید کرد: “ما روی پلان صلح و مصالحه کار می‌کنیم. بار قبلی هم ما به یک توافق نزدیک شده بودیم که مشترکا دو طرف روی آن کار کرده بود؛ اما طالبان نتوانست اراده و نیت اش را برای کاهش خشونت‌ها نشان دهد”.

این اظهارات وزیر خارجه امریکا در حالی مطرح می شود که زلمی خلیلزاد، ویژه خاص امریکا در امور صلح افغانستان شب گذشته دیدارهاهایش را با مقام های حکومت و سیاسیون افغانستان به پایان رساند.

خلیلزاد در این دور از سفر به کابل از حکومت افغانستان خواسته روی یک هیات مذاکره‌کننده جامع برای گفتگوهای بین‌الافغانی تمرکز کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *