جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

وزیر صحت: افغانستان آمادگی کامل برای انتقال دانشجویان خود از چین را دارد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

وزیر صحت عامه می گوید که آماده‌ انتقال دانشجویان افغانستان از شهر ووهان چین به کشور است، اما به گفته‌ او، سازمان جهانی صحت باید اجازه‌ انتقال افراد از ووهان را اعلام کند.

فیروزالدین فیروز امروز یک‌شنبه(13دلو) در یک نشست خبری در کابل گفت، هواپیما از سوی ریاست جمهوری و همچنان تیم صحی وزارت صحت آماده است تا به شهر ووهان برود و دانشجویان افغانستان را به کشور منتقل کند.

وزیر صحت تاکید کرد، زمینه قرنطین برای این دانشجویان برای 14 روز مساعد شده، اما نظر سازمان صحی جهان این نیست که شهروندان افغانستان و دیگر کشورها تا رفع حالت اضطرار از شهر ووهان چین خارج شوند.

او ادامه داد، بحث دیگر انتقال41 دانشجوی افغانستانی مقیم چین با خانواده هایشان این است که با انتقال آن ها به افغانستان، بیش از 30 میلیون نفر با ویروس کرونا مواجه می شوند.

firuzodin firuz

فیروز خاطرنشان کرد، سفیر چین اطمینان داده که وضعیت دانشجویان افغانستانی در ووهان خوب است.

وزیر صحت تاکید کرد که سرعت انتشار ویروس کرونا از ویروس های دیگر بیشتر است و کوشش می کنند به هر نحوی به افغانستان منتقل نشود؛ تدابیر برای منع ورود این ویروس به افغانستان در فرودگاه ها و مرزها گرفته شده است.

فیروز ادامه داد، در مدت یک هفته‌ گذشته در حدود ۲۶۲ نفری که از چین وارد افغانستان شده، تیم صحی روزانه از آن ها در خانه‌های شان نظارت می‌کند، اما کسانی‌که از شهر ووهان چین به افغانستان می‌آیند، باید به مدت ۱۴ روز قرنطین شوند.

او تصریح کرد، تاکنون در مورد شیوع ویروس کرونا در افغانستان گزارشی ثبت نشده است.

به گفته وزیر صحت عامه؛ “بر اساس محاسبات ما، در صورتی که ویروس کرونا وارد افغانستان شود، در جریان شش ماه، سه هزار نفر را مبتلا خواهد کرد. ما برای جلوگیری از این ویروس، آمادگی داریم، حتا نسبت به سایر کشورها، شرایط بهتری داریم تا از شیوع این ویروس در افغانستان، جلوگیری کنیم.”

وی همچنان تاکید کرد که زمینه‌ تشخیص ویروس کرونا در افغانستان مساعد نیست و از همین‌ رو، وزارت صحت نمونه‌های مشکوک را به سازمان صحی جهان می‌فرستد تا در مورد آن مطالعه شود.

از سویی هم، محمد داوود الطاف، نماینده‌ سازمان صحی جهان در این نشست خبری گفت که در سراسر جهان، آمادگی‌های فراوانی برای مقابله با این ویروس روی دست گرفته شده است.

این در حالی است که طبق آخرین گزارش ها، ویروس کرونا در چین جان ۳۰۴ تن را گرفته و نزدیک به 15 هزار تن دیگر را مبتلا کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان