جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

هالیود از اسناد محرمانه جنگ افغانستان مستند می‌سازد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

گزارش “اسناد محرمانه جنگ افغانستان” برگرفته شده از مصاحبه هایی است که روزنامه واشنگتن پست با مقام های ارشد امنیت ملی ایالات متحده انجام داده است.

این اسناد که از حقایق جنگ در افغانستان پرده بر می دارد، مورد توجه هالیود قرار گرفته است.

الکس جیبنی، کارگردان برنده اسکار در همکاری با تلوزیون “امبلین استفن” این مستند را تولید خواهد کرد.

 روزنامه واشنگتن پست در یک خبر اعلام کرده است که شرکت های هالیوودی در همکاری با این روزنامه، مستندی را از اسناد محرمانه جنگ در افغانستان با حقایق آن به نشر خواهند سپرد.

 به عنوان بخشی از این توافق، واشنگتن پست پرونده ها، اسناد صوتی ضبط شده و مطالب تحقیقاتی خود را به اشتراک می گذارد و گزارشگر این اثر، “کریگ ویتلوک” همکاری نزدیکی با فیلم سازان خواهد داشت.

این روزنامه آمریکایی گزارشی را در ماه دسامبر نشر کرد که دولت‌های بوش، اوباما و ترامپ درباره جنگ افغانستان و پیشرفت در این کشور به افکار عمومی اطلاعات “گمراه کننده” می‌دادند و بر اساس اسناد محرمانه، مقامات جنگ افغانستان را غیرقابل پیروزی می‌دانند.

هزاران صفحه از اسناد محرمانه منتشر شده توسط واشنگتن پست نشان می‌دهد که مقامات برجسته آمریکایی ارزیابی‌های منفی را که در رابطه با جنگ افغانستان وجود داشته را در اختیار عموم قرار نداده و اطلاعات گمراه‌کننده‌ای را در این‌باره منتشر کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، پس از موفقیت سریع، اما کوتاه مدت نظامی آمریکا در افغانستان و با وجود پیشروی‌های طالبان، مقامات ارشد آمریکایی همواره اظهار می‌کنند که در افغانستان در حال پیشرفت هستند.

بخشی از این اسناد منتشر شده، 600 مصاحبه‌ای است که “جان ساپکو”، سربازرس ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با مقامات ارشد این کشور انجام داده بود.

واشنگتن پست نوشته است که برای دسترسی به این اطلاعات با استناد به قانون “جریان آزاد اطلاعات” به مدت سه سال در دادگاه جنگیده و می‌افزاید که مقامات آمریکایی در اظهارات خود جنگ افغانستان را جنگی غیرقابل پیروز شدن توصیف می‌کنند.

به مدت سه سال در دادگاه با استناد به قانون “جریان آزاد اطلاعات” جنگیده، صدها درجه‌دار نظامی و مقام دولتی طی مصاحبه‌ با بازرسان دولتی از نظر خود درباره علت ناکامی در جنگ افغانستان سخن گفته‌اند و در مجموع این جنگ را “غیرقابل فتح” توصیف کرده‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان