کمیسیون شکایات انتخاباتی هفته آینده فیصله‌هایش را همگانی می‌کند

توسطروایت زنده

بهمن ۱۰, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

مسوولان در کمیسیون شکایات انتخاباتی می گویند که هفته آینده فیصله هایشان را همگانی می کنند.

محمد قاسم الیاسی، منشی و سخنگوی این کمیسیون امروز پنج شنبه(10 دلو) در نشست با خبرنگاران گفت: “قضایایی مانند ۱۰۲ هزار رای، ۱۳۷ هزار رای، 2 هزار و 423 محل و قضیه تفاوت آرا میان ریزلت شیت و معلومات بایومتریک از ۱-۵، از قضایای مهمی است که روی میز کمیشنران این کمیسیون قرار دارد”.

الیاسی افزود، بررسی ها و تحلیل های حقوقی این قضایا تکمیل شده و کمیشنران به زودی در مورد آن تصمیم گیری می کنند و در هفته آینده آن را همگانی خواهند کرد.

election

سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی خاطرنشان کرد که قضایایی مانند قضایای تفاوت آرای بیشتر از ۵ رای میان ریزلت شیت کاغذی و معلومات بایومتریک، قضیه استینافی شده علیه فیصله به بازشماری برخی از محلات رای دهی و قضیه ابطال آرای بدون دلیل، از جمله قضایایی اند که تا هنوز روند بررسی آن تکمیل نشده است.

الیاسی تاکید کرد که روند رسیدگی به قضایای استینافی و استثنایی در زمان قانونی به پایان می رسد.

او ادامه داد که در مورد چهار قضیه مهم به زودی از سوی کمیشنران این کمیسیون فصیله خواهد شد که حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد قضایای استینافی و استثنایی را تشکیل می دهد.

این در حالی است که امروز سفارت امریکا در کابل نیز از کمیسیون های شکایات انتخاباتی و مستقل انتخابات افغانستان خواست شفاف و هماهنگ شده کار کنند تا نتیجه قانع کننده ای را به رای دهندگان ارائه بدهند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *