جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

خواست افغانستان از چین برای جلوگیری از ویروس کرونا؛ اجازه پرواز به افغانستان را ندهید!

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزیر صحت عامه در گفتگوی تلفونی با وانگ یو، سفیر چین در کابل، از او خواسته است این کشور به نمایند‌گان شرکت‌های تجاری و آن شهروندان افغانستانی که به چین سفر کرده، اجازه پرواز به کشور را ندهد.

وزارت صحت عامه امروز دوشنبه(7دلو) در یک خبرنامه گفته است که فیروزالدین فیروز در این تماس تلفونی با سفیر چین، روی چگونگی جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به افغانستان  گفتگو کرده است.

وزیر صحت برای جلوگیری از شیوع این ویروس در افغانستان، از سفیر چین خواسته تا زمان بهتر شدن وضعیت، به نمایند‌گان شرکت‌های تجاری و آن شهروندان افغانستان که اخیرا به کشور چین سفر کرده، اجازه پرواز به افغانستان را ندهند.

firuz

فیروز در رابطه به وضعیت دانشجویان افغانستان که در شهر “ووهان” و دیگر شهرهای چین به سر می برند نیز ابراز نگرانی کرده و از سفیر چین خواسته تا متوجه وضعیت صحی آنان باشند.

در همین حال وزیر صحت عامه، تیم‌های صحی را برای پیش‌گیری از شیوع ویروس “کرونا” در افغانستان، به گونه احتیاطی در فرودگاه های چند شهر عمده کشور نیز توظیف کرده تا مسافرانی را که از کشورهای بیرونی وارد افغانستان می‌شوند، مورد ارزیابی قرار ‌دهند.

براساس معلومات وزارت صحت، تا کنون هیچ علایمی از شیوع ویروس “کرونا” در افغانستان گزارش نشده است.

این در حالی است که پس از شیوع ویروس کرونا در چین، تاکنون ۸۰ تن در این کشور جان باخته و حدود ۳ هزار تن نیز با علائم این بیماری تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند.

روز گذشته وزارت خارجه افغانستان نیز برای رسیدگی به وضعیت دانشجویان افغانستان و شماری از شهروندان کشور که در شهر ووهان چین به سر می برند، جلسه اضطراری تشکیل داده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان