جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

سیما سمر: عده‌ای منافع‌شان را در تداوم جنگ می‌بینند!

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزیر دولت در امور حقوق بشر می گوید که اکثر مردم افغانستان صلح می‌خواهند، اما عده‌ای که منافع شان را در تداوم جنگ و ضعف قانون می‌بینند، از این خواست جمعی مردم نگران هستند.

خانم سیما سمر امروز چهارشنبه(2دلو) در نشست خبری سروی بازتاب دیگاه مردم در روند صلح گفت: “صلح به معنای قطع جنگ نیست، بلکه زندگی در سایه عدالت اجتماعی است که در آن حقوق انسانی افراد رعایت شده و تبعیض وجود نداشته باشد.”

وی خاطرنشان کرد که از بین بردن فقر و توجه به رشد اقتصادی، تامین عدالت و رسیدگی به حقوق قربانیان جنگ، فراهم آوری آموزش با کیفیت و فراهم آوری زمینه کار برای افراد جذب شده در روند صلح، از شرایط اساسی رسیدن به صلح است.

sima samar

وزیر دولت در امور حقوق بشر تاکید کرد، تا زمانی که این امور فراهم نشود و به خصوص به درد و رنج قربانیان جنگ رسیدگی نگردد، به صلح نخواهیم رسید.

وی ادامه داد: “صلح بدون عدالت به هیچ صورت پایدار نیست. اگر به رنج مردم که قربانی این جنگ بوده، رسیدگی صورت نگیرد، به صلح نمی‌رسیم.”

خانم سمر خاطرنشان کرد: “صلح از طرف یک تعداد افراد مشخص بحث می شود و نظر آنان، این است که عدالت ما را به چالش می کشاند و طالبان حاضر نمی شود به میز مذاکره بیاید.”

وی گفت که خواست مردم افغانستان در “گزارش صدای مردم برای تامین عدالت” که از سوی کمیسیون حقوق بشر ترتیب شده، این است که افراد مشهور در جرایم جنگی و جرایم ضد بشری نباید در قدرت باشند.

به گفته وزیر دولت در امور حقوق بش، هر قدر جنگ تداوم یابد، بار تامین عدالت در افغانستان سنگین تر می شود.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که هم اکنون گفتگوهای صلح میان نمایندگان امریکا و طالبان در دوحه جریان دارد. پیش از این نیز کمیسیون حقوق بشر بارها بر سهم گیری قربانیان جنگ در روند صلح تاکید کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان