جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
10 بازدید

۲۳ حقیقت جالب در مورد کریستیانو رونالدو

خواندن 5 دقیقه
2.7
(3)

«بسیاری از آدم‌ها مرا می‌بینند و فکر می‌کنند که مرا می‌شناسند اما آنها ابدا شناختی از من ندارند. من آدمی فروتن و احساساتی هستم. آدمی که به دیگران اهمیت می‌دهد و دوست دارد آنها را کمک کند.» – کریستیانو رونالدو

رونالدو یکی از بزرگ‌ترین فوتبالیست‌های جهان و تمام دوران‌هاست. هرچند او زندگی حرفه‌ایش را با منچستر یونایتد آغاز کرد، اما با رئال مادرید بود که به شهرت رسید. این فوتبالیست همه چیز دارد: طرفدار، احترام و بالاتر از همه مهارتی که نام او را در کتاب تاریخ جاودانه کرده‌است!

در این نوشتار با ۲۳ حقیقت جالب در مورد کریستیانو رونالدو آشنا خواهیم شد!

۱. کریستیانو رونالدو دوس سانتوس آویرو در جزیره‌ی کوچک مادیرا در پرتغال به دنیا آمد. خانواده‌اش وضع مالی مناسبی نداشتند بنابراین او، دو خواهر و یک برادرش همگی در یک اتاق می‌خوابیدند. به نظر می‌رسید تبدیل شدنِ رونالدو به یک فوتبالیست حرفه‌ای تنها راه‌شان برای خروج از فقر باشد.

۲. او شستن ظرف و اتوکشی لباس‌های خودش را در ۱۱ سالگی شروع کرد. رونالدو حتی آشپزی را هم در کودکی آموخته‌است و همیشه از والدینش ممنون است که این مسئولیت‌ها را بر عهده‌اش گذاشته‌اند زیرا باعث شده‌اند که در بزرگسالی احساس شایستگی و قدرت داشته باشد.

۳. زمانی که ۱۲ ساله بود،‌ خانواده‌اش به لیسبون نقل مکان کردند تا او بتواند در تیم‌های نوجوانان این شهر بازی کند.

۴. رونالدو برای اینکه وارد حس رمانتیک شود، آهنگ‌های جورج مایکل یا فیل کالینز را گوش می‌دهد. هرچند ما که فکر می‌کنیم او در این زمینه نیازی به کمک ندارد!

۵. مطابق با مجله‌ی فوربز فقط در سال ۲۰۱۷، او ۹۳ میلیون دالر به دست آورده‌است. اما ثروت خالصش ۴۰۰ میلیون دالر تخمین زده می‌شود.

۶. مطالعاتی که روی سرعت رونالدو صورت گرفته، نشان می‌دهند که وقتی می‌پرد، ۵ برابر یک یوزپلنگ سرعت دارد!

۷. او از کودکی به دویدن علاقه دارد. معلوم شده‌است که در طول هر فصل از مسابقات فوتبال، ۹۰۰ بار بیشتر از دوندگانی که برای المپیک تمرین می‌کنند، می‌دود.

۸. فوتبالیست مورد علاقه‌اش در کودکی لوئیس فیگو بود، قهرمانی که قبل از رونالدو برترین بازیکن پرتغال بود.

۹. در ۱۳ سالگی ۱۵۰۰ یورو بابت پیوستن به اسپورتینگ پرتغال دریافت کرد.

۱۰. یکی از جالب‌ترین داستان‌ها در مورد رونالدو این است که وقتی با بهترین دوستش به نام آلبرت فانترو در یک تیم بازی می‌کردند، سرمربی تیم به آن دو گفت که هر یک از آنها که بیشترین گل را در یک مسابقه‌ی خاص بزند، بورسیه‌ی بازی در یک آکادمی فوتبال را در لیسبون دریافت می‌کند. این دو رفیق با هم برابر بودند، اما آلبرت فرصت گل را تقدیم به رونالدو کرد. ظاهرا آلبرت این کار را کرده چون معتقد بوده که رونالدو بازیکن بهتری است.  بعدها رونالدو به بهترین دوستش ماشین،‌ خانه و پول داد تا از او تشکر کرده باشد.

۱۱. در سال ۲۰۰۳ منچستر یونایتد به رونالدو ۱۲ میلیون پوند برای پیوستن به تیم‌شان پرداخت کرد. او اولین پرتغالی بود که تا آن زمان به منچستر اف‌سی پیوسته بود.

۱۲. در منچستر به رونالدو پیراهن شماره‌ی ۷ را دادند. این شماره، برای او مسئولیت عظیمی بود چون تنها ستاره‌های بزرگی مثل اریک کانتونا و دیوید بکام این شماره را می‌پوشیدند. اما رونالدو در نهایت ثابت کرد که شایستگی این شماره را دارد.

۱۳. رونالدو فقط در زمینه‌ی فوتبال فعالیت ندارد. او در پرتغال بوتیکی به نام CR7 دارد که توسط خواهرهایش اداره می‌شود.

۱۴. او چند بار جایزه‌ی کفش طلای اروپا را برده‌است. در سال ۲۰۱۲ یکی از آن‌ها را به مبلغ ۱.۵ میلیوون یورو فروخت و آن را صرفِ بودجه‌ی ساخت مدرسه در غزه کرد.

۱۵. پس از سونامی سال ۲۰۰۴ در اندونزی، رونالدو که تصویر پسربچه‌ای را با پیراهن خودش دیده بود، شخصا برای کمک به قربانیان حادثه به این کشور سفر کرد. او برخی از تجهیزات ورزشی خودش را به مزایده گذاشت و ۷۵ میلیون دالر برای این حادثه جمع‌ کرد.

۱۶. در مادیرا، شهری که در آن متولد شده‌است موزه‌ای فقط مخصوص کریستیانو رونالدو وجود دارد به نامِ Museu CR7.

۱۷. یکی از سرگرمی‌های مورد علاقه‌ی رونالدو آشپزی است به طوری که اگر فرصتی برای استراحت پیدا کند حتما زمانی را به پخت غذای خانگی می‌گذراند.

۱۸. رونالدو ۱۹ موتر دارد که حدود ۱۹ میلیون دالر قیمت‌شان است. ارزان‌ترین موتر او مرسدس بنز C220 CDI است.

۱۹. در سال ۲۰۱۰ مجسمه‌ی کریستیانو رونالدو در موزه‌ی مادام توسو قرار گرفت.

۲۰. رونالدو جایزه‌ی توپ طلا را نیز دریافت کرده‌است، جایزه‌ای که سالانه از سوی فرانس فوتبال به بهترین فوتبالیست جهان اعطا می‌شود.

۲۱. پیش از آنکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور شود، رونالدو یک آپارتمان در برج ترامپ، واقع در نیویورک سیتی به مبلغ ۱۸.۵ میلیون دالر خریده بود.

۲۲. رونالدو جونیور نام پسر اول رونالدو است، هرچند هویت مادر این پسر به صورت یک رمز و راز باقی مانده‌است!

۲۳. اگر دوست دارید بیشترین اطلاعات ممکن را در مورد رونالدو به دست بیاورید، خویش‌نامه یا اتوبیوگرافی او را که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد، مطالعه کنید. این کتاب قطعا بیش از ۲۳ حقیقت در مورد این فوتبالیست مطرح دارد!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.7 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان