آغاز روند رسیدگی به شکایات استینافی؛ بیش از 6 هزار شکایت استینافی ثبت شده است

توسطروایت زنده

بهمن ۱, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

مسوولان در کمیسیون شکایات انتخاباتی می گویند که روند رسیدگی به 6 هزار و 290 شکایت استینافی را آغاز کرده اند.

زهره بیان شینواری، رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی امروز سه‌شنبه(1دلو) در یک نشست خبری در کابل گفت که روند رسیدگی به اعتراض‌های استینافی دسته‌های انتخاباتی در خصوص تصامیم دفاتر ولایتی این کمیسیون، سر از امروز در دفتر مرکزی این کمیسیون آغاز شده است.

شینواری افزود، روز گذشته آخرین مهلت ثبت شکایات استینافی بود و 6 هزار و ۲۹۰ شکایت استینافی مربوط به ۲۹ ولایت ثبت شده است.

IECC

او ادامه داد، در 5 ولایت که شامل ولایات پروان، میدان‌وردک، تخار، جوزجان و بادغیس می شود، هیچ شکایت استیناف‌طلب ثبت نشده است.

رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی تاکید کرد که کار رسیدگی به شکایات استینافی که شامل تصنیف، بررسی، تحلیل، تدقیق، فیصله، ابلاغ و تطبیق است، آغاز شده است.

از سویی هم سید قطب الدین رویدار، کمیشنر کمیسیون شکایات انتخاباتی در این  نشست خبری گفت، تمام شکایت های ثبت شده مربوط به تیم های انتخاباتی ثبات و همگرایی، دولت ساز و صلح و عدالت اسلامی است.

محمد قاسم الیاسی، منشی کمیسیون شکایات انتخاباتی نیز گفت که این اعتراض‌ها در خصوص تفاوت آرا، استعمال آرا خارج از زمان تعیین‌شده، آرای غیربایومتریک، آرای مشکوک و برخی موارد دیگر است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *