پوتزل: آلمان نشست جدید گفتگوی بین الافغانی را میزبانی می کند

توسطروایت زنده

دی ۳۰, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

مارکوس پوتزل، نماینده ویژه آلمان برای افغانستان و پاکستان می گوید که کشورش به منظور کمک و همکاری به روند صلح، نشست جدید گفتگوی بین الافغانی را میزبانی می کند.

دفتر شورای امنیت ملی با نشر یک خبرنامه گفته است که حمدالله محب، مشاور امنیت ملی رییس جمهور روز گذشته(یک‌شنبه، 29 جدی) با مارکوس پوتزل دیدار و در مورد روند صلح افغانستان گفتگو کرده است.

در این خبرنامه آمده است که حمدالله محب در این دیدار صلح را اولویت حکومت خوانده و از همکاری‌های آلمان در این روند قدردانی کرده است.

germany

در این دیدار پوتزل دیدگاه‌هایی را در مورد آینده گفتگوی بین الافغانی صلح که قرار است در آلمان برگزار شود، با محب در میان گذاشته و تاکید کرده است که باید از این نشست سود زیادی برد.

نماینده ویژه آلمان برای افغانستان و پاکستان افزوده که این کشور به هدف کمک و همکاری برای مذاکرات بین الافغانی و روند صلح، دیالوگ میان مردم افغانستان را میزبانی می کند و همچنان می‌خواهد نظرات و دیدگاه های حکومت و مردم افغانستان را در مورد صلح بشنود که چطور می‌تواند این نشست را متفاوت و به شکل بهتر برگزار نماید؟.

برگزاری نشست بین الافغانی میان طالبان و نمایندگان حکومت افغانستان در آلمان سومین نشست بین الافغانی است که از آغاز روند صلح تاکنون برگزار می شود؛ هنوز زمان این نشست و سطح اشتراک کنندگان آن مشخص نیست.

آلمان پیش از این نیز به همکاری قطر، دومین نشست بین الافغانی را در دوحه برگزار کرده بود که در آن نمایندگان حکومت، فعالان جامعه مدنی و زنان، در کنار نمایندگان طالبان حضور داشتند.

نخستین نشست بین الافغانی به ابتکار روسیه در مسکو برگزار شده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *