جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

دانش: توافق بر نظام امارتی صلح نیست/ طرح کاهش خشونت فرار از صلح و فریب جامعه جهانی است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

معاون دوم رییس جمهور می گوید که توافق بر نظام امارتی و یا هر نوع نظامی که از آن صدای پای استبداد شنیده شود، صلح نه، بلکه تشدید جنگ با نام و عنوان دیگری است.

سرور دانش امروز یک‌شنبه(29جدی) در محفل رونمایی استراتژی محافظت از مدافعین حقوق بشر که از سوی سازمان عفو بین الملل برگزار شده بود، گفت: “طرح کاهش خشونت و مانند آن یک طرح مبهم و یک نوع فرار از صلح و فریب دادن مردم و جامعه جهانی است، ممکن است با چنین توجیهاتی از طرف گروه طالبان و حامیان آن ها، جانب ایالات متحده حاضر شود سند توافقنامه صلح را امضا کند، اما این برای مردم افغانستان که طرف اصلی قضیه اند، هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد”.

او افزود که از برقراری صلح استقبال می کند و تأمین امنیت پایدار و خاتمه جنگ، آرزوی دیرینه مردم است.

danish

معاون رییس جمهور در رابطه به مکانیزم مذاکرات صلح و فضای مناسب برای این مذاکرات تاکید کرد که تا شروع مذاکره مستقیم بین الافغانی با محوریت حکومت و آغاز آتش بس سرتاسری، هیچ اعتمادی بین دو طرف و هیچ امیدی برای آینده پدید نخواهد آمد.

دانش خاطرنشان ساخت که تاکنون در مذاکرات صلح هم حکومت و هم مردم به شمول نهادهای مدنی، احزاب سیاسی و گروه های قومی، در حاشیه قرار گرفته و در چنین وضعیتی، تحقق صلح امکان پذیر نیست.

معاون رییس جمهور اصل جمهوریت و حقوق شهروندی و دفاع از حقوق بشر را اصول اساسی و ارزش های مردم افغانستان خوانده و تاکید کرد که انتخابات، آزادی بیان، آزادی رسانه ها و احترام به حقوق زنان و اقلیت ها، جز اصول اولیه حقوق بشری افراد است که نباید نادیده گرفته شود.

این در حالی است که روند صلح افغانستان در این اواخر وارد مرحله جدیدی شده، اما حکومت افغانستان آتش بس را پیش شرط گفتگوها بین الافغانی قرار داده و کاهش خشونت ها که بر اساس گزارش ها، گروه طالبان با رهبران شان روی آن توافق کرده را مبهم خوانده، رد می کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان