جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

اتاق تجارت: هر کیلو گاز در بازار کابل 52 افغانی عرضه می شود/ تلاش می کنیم قیمت گاز بازهم کاهش یابد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مسوولان در اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان می گویند، امروز هر کیلو گاز مایع 52 افغانی به طور عمده در بازار کابل عرضه می شود و با جمع مصارف و مفاد فروشندگان، هر کیلو بیش از 60 افغانی به دست مصرف کنندگان خواهد رسید.

به دنبال افزایش قیمت گاز در کابل، جان‌آقا نوید، مسوول روابط عمومی اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان امروز یک‌شنبه(29جدی) به خبرنامه گفت: “قیمت گاز روز گذشته به 75 افغانی در بازارها به طور پرچون کاهش یافته است”.

نوید افزود: “شرکت هایی که مربوط اتاق تجارت افغانستان می شود، هفته گذشته گفته بودند که فی کیلو گاز را به طور عمده 56 افغانی عرضه می کنیم و امروز طی اعلامیه به شرکت هایی که گاز را عمده وارد می کنند، گفته شده که فی کیلو گاز را 52 افغانی به تمام بازارهای کابل عرضه کنند.”

gas

مسوول روابط عمومی اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان خاطرنشان ساخت کرد، این که در گوشه و کنار کابل گاز به چه قیمت در هر کیلو به فروش می رسد، مربوط اداره تنظیم بازار می شود.

او تاکید کرد که به تمام اعضای اتاق تجارت گفته شده به مقدار کافی و مورد ضرورت شهروندان کابل، گاز وارد کنند و نیز تا حد ممکن، قیمت آن را کاهش دهند.

نوید تأکید کرد که در تلاش اند قیمت گاز از 52 افغانی هم کاهش یابد.

وی دلیل افزایش قیمت گاز را مسدود بودن شاهراه سالنگ و همچنین شاهراه نیمروز – کابل عنوان کرد و بیان داشت که با مسدود بودن شاهراه، تانکرهای بزرگ نمی توانست وارد کابل شوند.

مسوول روابط عمومی اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان تصریح کرد، مصرف مواد نفتی در کابل با جمعیت زیادی که دارد، بیشتر است، اما ذخایر بزرگ مواد نفتی در اختیار سکتور خصوصی نیست.

این درحالی است که در روزهای اخیر نرخ گاز مایع در بازارهای شهر کابل به صورت بی‌پیشینه افزایش یافته و هر کیلو تا ۱۱۰ افغانی نیز رسید. حکومت برای جلوگیری از افزایش قیمت گاز، 28 غرفه در نواحی مختلف کابل برای ارایه گاز به شهروندان ایجاد کرده،  اما فعالیت این غرفه ها روی قیمت عمومی گاز بی تاثیر بوده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان