جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

گفتگوی غنی و ترودو درباره سانحه سقوط هواپیمایی اوکراینی؛ ایران اقدامات لازم را روی دست بگیرد!

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

ارگ ریاست جمهوری می گوید که جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در تماس تلفونی با رییس جمهور غنی، در رابطه به سانحه سقوط هیواپیمای اوکراینی در ایران گفتگو کرده است.

ارگ ریاست جمهوری گفته است که این گفتگوی تلفونی شام روز گذشته(چهارشنبه، 25جدی) صورت گرفته و نخست وزیر کانادا ضمن ابراز تسلیت به رییس جمهور غنی و خانواده های قربانیان افغانستانی سانحه سقوط هواپیمایی اوکراینی در ایران، این رویداد را تکان دهنده خوانده است.

ترودو افزوده است: “در این فرصت، همه ما باید روی گام های بعدی تمرکز کنیم؛ یک گام مثبت این بود که ایران مسئولیت سانحه را به عهده گرفت، اما نیاز به برداشتن گام های بعدی می باشد.”

ghani

نخست وزیر کانادا تاکید کرده که جامعه بین المللی منتظر اقدامات بعدی در پیشرفت تحقیقات قابل اعتبار است تا روشن شود که مشکل در کجا بوده است.

او همچنان اضافه کرده، در کنار این که ایران مسوولیت این حادثه را پذیرفته، باید به گونه شفاف برای فراهم نمودن زمینه تحقیقات بین المللی نیز اقدام کند و راه درست را انتخاب کند.

نخست وزیر کانادا با اشاره به نخستین نشست گروه کاری به منظور هماهنگی بیشتر در خصوص چگونگی وقوع این رویداد، که امروز پنج شنبه برگزار می شود، تاکید کرده که در تلاش است تا عدالت برای قربانیان این حادثه تامین شود و نیز برای مصونیت هرچه بیشتر پروازهای بین المللی، قواعد و اصول حاکم هوانوردی را بازنگری کند.

ترودو همچنان به رییس جمهور غنی گفته که کشورش به تأمین صلح و ثبات افغانستان و کاهش تنش ها در منطقه متعهد است و همگام با حکومت افغانستان تلاش خواهد کرد.

رییس جمهور غنی نیز در این گفتگوی تلفونی ضمن تسلیت به دولت و خانواده های قربانیان کانادایی حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران، تاکید کرده، برای این که حقیقت این حادثه آشکار شود، جامعه بین المللی باید نقش مؤثر خویش را ایفا نموده و حقوق قربانیان تامین گردد.

غنی با بیان این که مردم افغانستان خواهان وضاحت در مورد این سانحه هوایی است، بیان کرده که افغانستان بخشی از گروه کاری در این زمینه است و تاکید دارد ایران اقدامات لازم را روی دست بگیرد.

رییس جمهور ضمن تاکید بر شفافیت در روند تحقیقات پیرامون این رویداد، خاطرنشان کرده که از موضع گروه کاری بین المللی حمایت می کند و ایران باید خواست های خانواده های قربانیان را در نظر بگیرد.

وی در این دیدار همچنان خواهان کاهش تنش در منطقه شده و نقش کانادا برای تأمین صلح و ثبات در افغانستان با اهمیت خوانده است.

این در حالی است که یک هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی کشور اوکراین در اولین ساعات صبح چهارشنبه(18جدی) در ایران سقوط کرد که در نتیجه، تمام 176 سرنشین آن جان باختند، اما پس از این رویداد، ستاد کل نیروهای مسلح ایران اعلان کرد که این هواپیما توسط یک “اشتباه انسانی” و با “شلیک موشک” سقوط کرده است. به دنبال این رویداد، ریاست جمهوری افغانستان کشته شدن 13 شهروند افغانستان در این سانحه هوایی را تایید کرده، اما سفارت افغانستان در ایران گفته است که مطابق به گفته های حکومت ایران، در این رویداد 10 شهروند افغانستان کشته و جسد همه آنان شناسایی شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان