دادستانی کل: لت‌وکوب بیشترین آمار خشونت علیه‌ زنان در سال مالی 1398 بوده است

توسطروایت زنده

دی ۲۶, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

دادستانی کل اعلام کرده است که در سال مالی 1398 دو هزار و 975 قضیه خشونت علیه زنان در کشور ثبت و رسیدگی شده که بیشترین آن، لت و کوب بوده است.

دادستانی کل امروز پنج شنبه(26جدی) گفته است که در سال مالی ۱۳۹۸ در سراسر کشور، دو هزار و ۹۷۵ قضیه خشونت علیه زنان و دو هزار و ۳۱۷ قضیه تخلفات کودکان را ثبت و رسیدگی کرده است.

دادستانی کل افزوده است که بر بنیاد گزارش معاونت این دادستانی در امور منع خشونت علیه زن و تخلفات کودکان، در پیوند به این قضایا، یک ‌هزار و ۶۳ قضیه محکوم به مجازات، ۸۱۴ قضیه حفظ، ۲۱۶ قضِیه دیگر به خاطر عدم صلاحیت موضوعی به دادستانی های مربوط و یا ریاست حقوق فرستاده شده، همچنان ۱۷ قضیه به دلیل نبود دلایل کافی الزام حفظ شده و نیز ۷۳۳ قضیه، تحت کار این معاونت قرار دارد.

afghanistan

بر بنیاد آمار  معاونت دادستانی در امور منع خشونت علیه زن و تخلفات کودکان، لت‌وکوب با یک‌ هزار و ۳۷۸ مورد، بلندترین آمار جرایم خشونت علیه‌ زنان را به خود اختصاص داده است که ۶۰۰ مورد آن تنها در ولایت کابل رخ داده است.

به گفته دادستانی کل، ولایت‌های کابل، هرات، بلخ، ننگرهار و بامیان از ولایت‌هایی است که به ترتیب، بلندترین گراف جرایم خشونت علیه زنان را در سال جاری داشته است.

این در حالی است که پیش از این کمیسیون حقوق بشر افغانستان در گزارش خود از افزایش خشونت علیه زنان خبر داده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *