جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

کمیته ارشد هماهنگی در امور صلح ایجاد شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مسوولان در وزارت دولت در امور صلح می گویند، “کمیته ارشد هماهنگی در امور صلح”، بر اساس حکم رئیس جمهور ایجاد شده است.

ناجیه انوری، سخنگوی وزارت دولت در امور صلح امروز چهارشنبه(25جدی) در یک پیام ویدیویی به ‌رسانه‌ها گفته است: “این کمیته که ریاست آن ‌را وزیر دولت در امور صلح به‌ عهده دارد، در راستای ایجاد هماهنگی بین این وزارت و چهارده نهاد دولتی ذیدخل دیگر فعالیت می‌کند، تا تصمیم‌گیری پیرامون موارد مختلف پروسه صلح در یک انسجام انجام شود”.

انوری افزوده است: “کمیته ارشد هماهنگی در امور صلح” گزارش کاری‌اش را به‌شخص رئیس جمهور ارائه خواهد کرد.

najia anwari

به گفته سخنگوی وزارت دولت در امور صلح، دفتر شورای امنیت ملی، ریاست عمومی اداره‌ امور ریاست‌جمهوری، اداره‌ ارگان‌های محلی و وزارت‌های امور خارجه، زراعت، آبیاری و مالداری، انرژی و آب، امور سرحدات و قبایل، ارشاد، حج و اوقاف و و وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان و نیز معینیت پالیسی وزارت مالیه، جمعیت افغانی سره‌میاشت، ریاست‌های عمومی محابس و توقیف‌خانه‌ وزارت امور داخله‌ و ریاست عمومی رادیو تلویزیون ملی عضویت این کمیته را دارا اند.

ناجیه انوری تاکید کرده که دبیرخانه‌ کمیته‌ ارشد هماهنگی در امور صلح در این وزارت می‌باشد و مأموریت‌اش هماهنگی در تصمیم‌گیری روی ابعاد مختلف روند صلح است.  دبیرخانه هر دو هفته یک بار جلسه‌ هماهنگی میان نهادهای عضو را برگزار می‌کند.

این در حالی‌ است که تاکنون گفتگوهای صلح افغانستان به نتایج ملموسی نرسیده است. علی رغم وجود شورای عالی صلح و ایجاد وزارت دولت در امور صلح، گروه طالبان از گفتگو‌های مستقیم با حکومت خودداری کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان