کمیسیون شکایات: آرای 109 محل در 21 ولایت باطل و بیش از 5 هزار محل به بازشماری رفته است

توسطروایت زنده

دی ۲۴, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید، آرای انتخابات ریاست جمهوری ۱۰۹ محل در ۲۱ ولایت باطل شده و 5 هزار و 316 محل دیگر بازشماری می شود.

زهره بیان شینواری، رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی امروز سه‌شنبه(24جدی) در نشست خبری در کابل گفت: “تعهد می‌دهیم که شکایات را بی‌طرفانه بررسی خواهیم کرد، تصامیم کمیسیون‌های ولایتی نهایی نیستند و مشکلات با کمیسیون مستقل انتخابات حل شده‌اند.”

شینواری افزود، در جریان ۱۵روز مهلت قانونی، دفترهای ولایتی این کمیسیون 16 هزار و 545 شکایت را ثبت کرده که از این میان، 9 هزار و 866 شکایت به علت نبود دلایل و مدارک کافی، رد شده است.

election

او ادامه داد، به دنبال بررسی شکایات، ۷۱ کارمند کمیسیون مستقل انتخابات به علت نقش داشتن در تقلب‌های انتخاباتی، جریمه نقدی شده اند.

رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی تصریح کرد، تاکنون 7 هزار و 960 مورد استیناف‌خواهی صورت گرفته و ممکن است این آمار، تغییر کند.

از سویی هم محمد قاسم الیاسی، منشی و سخن‌گوی کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی گفت، آرای 5 هزار و 316 محل رأی‌دهی در ۲۰ ولایت، بازشماری می‌شود.

الیاسی خاطرنشان کرد: “آرای ۱۶۹۹ محل در کابل، ۱۱۷ محل در کاپیسا، ۹۲ محل در پروان، ۲۵ محل در میدان وردک، ۱۷ محل در لوگر، ۱۵۸۲ محل در ننگرهار، ۶ محل در بغلان، ۶۵ محل در غزنی، ۳۸۳ محل در پکتیکا، ۱۸۶ محل در پکتیا، ۵۳ محل در خوست، ۲۴۳ محل در کنر، ۷۳ محل در تخار، ۴۶ محل در کندز، ۵۱ محل در غور، ۶۱ محل در زابل، ۱۲۱ محل در قندهار، ۲۶۵ محل در هلمند، ۶۰ محل در هرات و ۱۷۷ محل در نیمروز، به بازشماری می‌رود.”

قرار است پس از فیصله‌ کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی، نتیجه‌ نهایی انتخابات ریاست جمهوری اعلان شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *