بلخی: منع آزار و اذیت در نهادهای آموزشی از اقدامات جدی اصلاحی وزارت معارف است

توسطروایت زنده

دی ۲۴, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

سرپرست وزارت معارف می گوید، رونمایی از پالیسی منع آزار و اذیت کودکان در نهادهای آموزشی از اقدامات جدی این وزارت در راستای اصلاحات است.

وزارت معارف امروز سه‌شنبه(24جدی) در یک خبرنامه گفته است که میرویس بلخی در دیدار با هما زهرا فتوحی، رئیس اجرایی نمایندگی بانک جهانی در افغانستان در رابطه با طرح‌ افزایش مصونیت در مکاتب و همچنین مقرره طرز رفتار معلمین گفتگو کردند.

وزیر معارف در این دیدار با اشاره به برگزاری سمپوزیم ملی اصلاحات ساختاری و وظیفه‌ای در معارف، گفته است که کار بر روی نصاب آموزشی جدید، جزو مهمی از این اصلاحات بوده که در آن به موضوع حمایت از کودکان و آگاهی دهی به شاگردان در مکاتب و مراکز آموزشی توجه ویژه شده است.

balkhi

بلخی همچنان رونمایی از پالیسی منع آزار و اذیت در نهادهای آموزشی را از دیگر اقدامات جدی وزارت معارف در راستا اصلاحات در این وزارت خوانده است.

او همچنان از تاسیس کمیته ملی حمایت از کودکان توسط رئیس جمهور غنی خبر داده است.

بر اساس معلومات وزارت معارف، قرار است جلسات فنی میان وزارت معارف و بانک جهانی با محوریت افزایش مصونیت مکاتب و شاگردان برگزار شود.

بلخی در حالی از رونمایی پالیسی منع آزار و اذیت کودکان خبر داده است که چندی قبل یک گزارش رسانه ای در مورد آزار و اذیت جنسی دانش آموزان پسر در ولایت لوگر،  جنجال آفرین شده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *