جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

خطای انسانی و اصابت موشک، هواپیمای مسافربری اوکراینی را در ایران ساقط کرده است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

ستاد کل نیروهای مسلح ایران اعلان کرده است که بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیرعمد، هواپیمای مسافربری اوکراینی مورد اصابت قرار گرفته و ساقط شده است.

ستاد نیروی مسلح ایران امروز شنبه(21جدی) با نشر یک اعلامیه گفته است که در پی تهدیدهای رییس جمهور و فرماندهان نظامی آمریکا و افزایش بی سابقه تحرکات هوایی در منطقه، نیروهای مسلح ایران در بالاترین سطح آماده‌باش قرار گرفتند.

این ستاد افزوده که در ساعات پس از انجام عملیات موشکی، پرواز های جنگی نیروهای آمریکایی در پیرامون ایران افزایش یافته که موجب حساسیت بیشتر در مجموعه‌های پدافند هوایی شده و در چنین شرایط بحرانی، پرواز شماره ۷۵۲ خطوط هوایی اوکراین از فرودگاه امام خمینی حرکت کرده و درهنگام چرخش، کاملا در حالت نزدیک شونده به یک مرکز حساس نظامی سپاه و در ارتفاع و شکل پروازی یک هدف متخاصم قرار می‌گیرد که در این شرایط، بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد این هواپیما مورد اصابت قرار گرفته است.

iran

از سویی هم حسن روحانی، رییس جمهور ایران در توییتراش نگاشته است: “در فضای تهدید و ارعاب رژیم متجاوز آمریکا، خطای انسانی و شلیک اشتباه به این فاجعه بزرگ منجر شد. مسببین این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی می‌گیرند.”

روحانی به خانواده‌های قربانیان این فاجعه تسلیت گفته و تاکید کرده است: “خطای انسانی و شلیک اشتباه پدافند سپاه موجب سقوط هواپیمای اوکراینی و قربانی شدن ۱۷۶ انسان بی‌گناه شده است. تحقیقات تکمیلی برای شناسایی و پیگرد قانونی کلیه علل و مسببین این فاجعه بزرگ و اشتباه نابخشودنی ادامه دارد”.

جواد ظریف، وزیر خارجه ایران نیز گفته است: “یک روز غم انگیز؛ نتیجه گیری اولیه تحقیقات داخلی توسط نیروهای مسلح: خطای انسانی در زمان بحران ناشی از ماجراجویی ایالات متحده منجر به فاجعه شد. عمیقا پشیمانیم، پوزش و عرض تسلیت به مردم ما، به خانواده های همه قربانیان و سایر ملل تحت تأثیر.”

این در حالی است که یک هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی کشور اوکراین در اولین ساعات صبح چهارشنبه(18جدی) در ایران سقوط کرده که در نتیجه آن، 176 تن به شمول 10 افغان جان های خود را از دست دادند. پیش از این سازمان هواپیمایی ایران، با رد برخورد موشک به این هواپیما، علت سقوط آن را آتش گرفتن موتور هواپیما و برخورد هواپیما با زمین عنوان کرده بود، اما برخی منابع پنتاگون از هدف قرار گرفتن هواپیمای اوکراینی توسط موشک خبر داده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان