ایجاد کلاس های آموزشی برای زندانیان در زندان پلچرخی کابل

توسطروایت زنده

دی ۲۱, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

وزارت داخله اعلام کرده است که کلاس های جدید زبان‌های خارجی، ثقافت اسلامی و تکنالوژی معلوماتی در زندان پلچرخی کابل راه اندازی شده است.

وزارت داخله امروز شنبه(21جدی) با نشر یک اعلامیه گفته است که کلاس های جدید زبان‌های خارجی “انگلیسی، فرانسوی، عربی و روسی”، ثقافت اسلامی و تکنالوژی معلوماتی در زندان پلچرخی برای زندانیان راه اندازی شده است.

میرویس بلخی، سرپرست وزارت معارف، در مراسم افتتاح این کلاس ها برای زندانیان، از تلاش های رهبری ریاست عمومی محابس در قسمت فراهم آوری فرصت و سهولت خوب آموزشی برای زندانیان و ایجاد کلاس های درسی قدردانی کرده و افزوده است: “وزارت معارف در قسمت آموزش محبوسین هماهنگی خوبی را با وزارت امور داخله ایجاد نموده و قرار است در آینده کورس های سواد آموزی و آموزش مضامین مکتب نیز در محابس کشور ایجاد گردد.”

kabul

از سویی هم اختر محمد نورزوی، رییس زندان پلچرخی هدف محوری مجازات را اصلاح و تجدید تربیت زندانیان خوانده، تاکید کرده است که زندان مرکزی پلچرخی در همکاری با ریاست عمومی محابس و توقیف خانه ها به منظور بلند بردن سطح آگاهی زندانیان و عدم تکرار جرم، برنامه های متعددی را راه اندازی کرده است.

وزارت داخله اضافه کرده است که همچنان در این مراسم برای ده تن از دانش آموزان “زندانی” ممتاز و استادان شان از سوی سرپرست وزارت معارف تقدیرنامه داده شده است.

این در حالی است که پیش از این وزارت داخله گفته بود، هر زندانی که یک کتاب مطالعه و در مورد آن معلومات کوتاه ارایه کند، 6 روز در مدت زندانی او تخفیف داده می شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *