آغاز ثبت نام مستحقین دریافت زمین رهایشی در وزارت مهاجرین

توسطروایت زنده

دی ۱۸, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

وزارت مهاجرین اعلام کرده است که ثبت نام مستحقین زمین رهایشی که شامل عودت کننده ها، بی جاشده ها و ورثه شهدای نیروهای امنیتی اند، در وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان آغاز شده است.

سید حسین عالمی بلخی، وزیر امورمهاجرین و عودت کنندگان امروز چهارشنبه(18جدی) در مراسم افتتاح این روند گفت، بر اساس فرمان رییس جمهور روند ثبت نام مسحقین زمین رهایشی امروز در ولایت کابل آغاز می شود.

بلخی افزود، در شهرک های قبلی یک سلسله نواقص موجود بود که با صدور فرمان رییس جمهور، تدابیر لازم به خاطر جلوگیری از فساد در تشخیص درست مستحقین و توزیع شفاف زمین اتخاذ شده و همزمان شهرک های قبل نیز مورد برسی قرار دارد.

Afghanistan2

وزیر مهارجین اضافه کرد: “برای شفافیت کامل در این پروسه کنسرسیومی متشکل از سه نهاد بین المللی و چهار نهاد دولتی ایجاد شده است و مطابق طرزالعمل های تهیه شده در این زمینه، ریاست کنسرسیوم به وزارت امور مهاجرین تعلق گرفته است. همچنان کمیسیون هماهنگی به سطح ولایات نیز ایجاد شده است که متشکل از نمایندگان نهادهای همکار تحت ریاست شخص والی کار می نماید.”

به گفته بلخی، در کابل زمین مورد نظر با همکاری وزارت شهرسازی در ولسوالی شکر دره تثبیت شده که ظرفیت 1 هزار و 500 نمره را دارا بوده و با افزایش رقم مستحقین، وزارت شهرسازی زمین بیشتری را در دسترس قرار خواهد داد.

گل رحمن طوطا خیل،  معین وزارت شهرسازی نیز در این مراسم گفت: ۱.۵ ملیون جریب زمین در سراسر افغانستان و از آن جمله 247 هزار جریب در کابل، شامل برنامه بانک زمین این وزارت شده که علاوه بر توزیع برای عودت کننده ها، بی جاشده ها، و ورثه شهدای نیروهای امنیتی، برای سایر برنامه های عام النفعه که از جانب ادارات دولتی تقاضا شود، اختصاص می یابد و 2 هزار و 300 جریب آن برای توزیع در اختیار وزارت امور مهاجرین قرار گرفته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *