جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

وزارت کار: شش میلیون کودک در معرض خطر در افغانستان وجود دارد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مسوولان در وزارت کار و امور اجتماعی می گویند، شش میلیون کودک در افغانستان سخت در معرض خطر قرار دارند که وضعیت سه میلیون آن، خیلی نگران‌کننده است.

سید انور سادات، سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی امروز پنج شنبه(12جدی) با بیان این موضوع، در نشست “پلان کاری مشترک برای محافظت از کودکان برای سال‌های ۲۰۲۰ – ۲۰۲۱ میلادی” در کابل گفت، در حال حاضر ۴۴ درصد کودکان در افغانستان به مکتب دسترسی ندارند.

سادات افزود: “برای ارایه خدمات به کودکان به ویژه آنانی که آسیب‌پذیر اند و نیز رسیدگی به وضعیت آنان و تطبیق قوانین کودکان، به پلان عملی نیاز است”.

kid worker

او تاکید کرد، بر اساس ارقامی که در وزارت کار وجود دارد، شش میلیون کودک سخت در معرض خطر در افغانستان وجود دارد که از این میان، وضعیت سه میلیون آن خیلی نگران‌کننده است و در یک وضعیت اضطراری قرار دارند.

از سوی هم سیما سمر، وزیر دولت در امور حقوق بشر در این نشست از تدوین پلان کاری مشترک برای محافظت از کودکان، بین حکومت و دفتر حمایت از کودکان ملل متحد(یونیسف) ابراز خرسندی کرده، گفته است که برای رسیدگی به وضعیت کودکان دارای معلولیت، هیچ مرجعی وجود ندارد.

خانم سمر تاکید کرد: “هیچ کاری برای کودکان دارای معلولیت صورت نمی‌گیرد، به خصوص کودکانی که دارای معلولیت ذهنی اند و دختران در این رابطه بسیار آسیب‌پذیر استند”.

این در حالی است که چند روز پیش، وزارت معارف اعلام کرده بود که 3.7 میلیون کودک در افغانستان از مکتب بازمانده و برای آموزش‌دهی به آن‌ها برنامه‌هایی روی دست گرفته شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان