عبدالسمیع فیضی حسین خیل؛ قهرمانی در حاشیه، با 20 مسابقه خارجی و 19 برد

توسطفریدون حسنی

دی ۱۲, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۸, ۱۴۰۲

عبدالسمیع فیضی حسین خیل همزمان با برد حسین بخش صفری، حریف قدرتمند اش را در کشور  بلاروس شکست داد.

این پیروزی عبدالسمیع فیضی با پیروزی حسین بخش صفری، جوجیتسو کار افغانستان همزمان بود، ولی بخاطر عدم پوشش رسانه های داخلی به برد این مبارز، کمتر به آن پرداخته شد و به دلیل نشر مستقیم مبارزه حسین بخش صفری با حریف روسی اش، تمام توجه ها به طرف صفری معطوف شده بود.

فیضی در مسابقه اش که به تاریخ 7جدی در کشور بلاروس، با یکی از مبارزان مشهور سازمان ان.اف.جی در وزن 77 کیلوگرام صورت گرفت، توانست در روند دوم حریف اش را شکست دهد و کمربند قهرمانی را به دست بیاورد.

عبدالسمیع فیضی امروز پنجشنبه(12جدی) به خبرنامه گفت: “مدت 12 سال می شود که ورزش می کند و در این مدت 20 مسابقه بیرون مرزی داشته که در این مسابقات توانسته است 19 مسابقه را به نفع خود به پایان برساند” .

این ورزشکار کشور با انتقاد از عدم توجه مقامات حکومتی افزود، در کشور بلاروس از سوی مردم افغانستان مقیم آن کشور مورد استقبال قرار گرفته، اما در داخل افغانستان مقامات حکومتی او را حتی مورد تقدیر و تشویق قرار نداده اند.

عبدالسمیع فیضی حسین خیل همزمان با برد حسین بخش صفری، حریف قدرتمند اش را در کشور  بلاروس شکست داد.
عبدالسمیع فیضی حسین خیل همزمان با برد حسین بخش صفری، حریف قدرتمند اش را در کشور بلاروس شکست داد.

فیضی بعد از پیروزی در صفحه فیس بوک اش از سران حکومت و شخصیت های ملی به خاطر عدم تشویق و تبریکی دادن به او، گلایه نیز کرده و همچنان پیروزی صفری را تبریک گفته بود.

پیروزی عبدالسمیع فیضی در بلاروس همچنین با واکنش گسترده هوادرانش و مردم افغانستان در فضای مجازی نیز همراه شده بود و شماری زیادی از هوادران این ورزشکار، مبارزات آزاد کشور از عدم توجه حکومت به پیروزی او انتقاد کرده بودند.

به دنبال این انتقادها، امروز پنج‌شنبه(12جدی) دفتر شورای امنیت ملی با نشر یک خبرنامه گفته است که حمدالله محب، مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور، با دعوت از عبدالسمیع فیضی، او را مورد تقدیر قرار داده است.

در خبرنامه دفتر شورای امنیت ملی آمده است که حمدالله محب در این دیدار گفته است که دولت متعهد است با همه ورزشکاران به صورت یکسان همکاری کند.

اما فیضی می گوید این اولین تقدیر و تشویقی است که یک مقام حکومتی از او کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *