افزایش آلودگی هوا در کابل/ عبدالله: با متخلفان برخورد می شود!

توسطروایت زنده

دی ۸, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

رییس اجرایی حکومت در جلسه کمیته عالی مبارزه با آلودگی هوا، بر برخورد قانونی با متخلفان آلودگی هوا تاکید کرده است.

در این جلسه که امروز یک شنبه(8جدی) در قصر سپیدار برگزار شد، معاون اداره ملی محیط زیست گفته است که استفاده از ذغال سنگ، تیل‌ بی‌کیفیت و چرم، مهم‌ترین عوامل آلودگی هوای کابل است و این اداره در همکاری با وزارت‌خانه‌های کشور، طرح جلوگیری عوامل آلوده‌کننده هوا را به صورت جدی روی ‌دست گرفته است.

معاون اداره ملی محیط زیست با بیان این که اداره نفت و گاز، گاز مایع را به قیمت ارزان به بازار عرضه می‌کند، تاکید کرده که قرار است در جریان این هفته، طرح توزیع ماسک و آگاهی‌دهی از آلودگی هوا در نقاط مختلف شهر کابل راه‌اندازی شود.

kabul weather

عبدالله عبدالله در این نشست تاکید کرده که آلودگی هوا زندگی مردم کابل را با خطر مواجه کرده و باید در مقابل کسانی‌که حیات مردم را تهدید می‌کنند، برخورد جدی صورت گیرد.

وی همچنان از اداره ملی محیط زیست خواسته که به خاطر فراهم‌آوری فلترهای تصفیه هوای کابل، هرچه زودتر دست به کار شوند و باید تا چند روز دیگر تأثیرات مثبت به‌میان آید.

این اظهارات در حالی بیان شده است که با آغاز فصل سرما، هوای کابل به شدت آلوده شده و اداره ملی محیط زیست، شهرداری کابل و پولیس کابل به بلندمنزل های رهایشی، کارخانه ها، رستورانت ها، حوض های آب بازی، حمام ها، نانوایی ها و… یک هفته مهلت داده بود از استفاده مواد دودزا جلوگیری کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *