شهرداری کابل: کسانی به توصیه اداره ملی حفاظت محیط زیست عمل نکنند، به نهادهای عدلی و قضایی معرفی می‌شوند

توسطروایت زنده

دی ۵, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

شهرداری کابل هشدار می‌ دهد که اگر اصناف و صاحبان شرکت ها و بلند منزل ها به توصیه اداره ملی حفاظت محیط زیست برای کاهش آلودگی هوا عمل نکنند، جریمه گردیده و به نهادهای عدلی و قضایی معرفی می شوند.

مهتاب عالمی، معین خدمات شهری شهرداری کابل امروز پنج شنبه(5جدی) در یک نشست خبری مشترک با مسئولین وزارت داخله و اداره ملی حفاظت از محیط زیست، در پیوند به آلودگی هوای کابل، گفت: اصناف و صاحبان شرکت ها و بلند منزل ها تا روز یکشنبه هفته آینده فرصت دارند به توصیه ها و رهنمودهای اداره ملی حفاظت محیط زیست برای کاهش آلودگی هوا در کابل عمل کنند، و اگر چنین نکنند، جریمه گردیده و به نهادهای عدلی و قضایی معرفی خواهند شد.

عزت الله صدیقی، معین مسلکی اداره ملی حفاظت محیط زیست نیز در این نشست گفت، هماهنگی بی سابقه میان وزارت خانه ها و ادارات به منظور جلوگیری از آلودگی هوا به میان آمده و بر اساس هدایت رییس جمهور، اقدامات در حال اجرا است.

از سویی هم نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت امور داخله در این کنفرانس از صاحبان شهرک های رهایشی، خشت پزی ها، حمام ها، سالون های عروسی، کارخانه های تولیدی، رستورانت ها، حوض های سونا و سایر مراکز تجارتی خواست تا مطابق توصیه ها های اداره ملی حفاظت محیط زیست که قبلا به آنان ابلاغ شده، عمل کنند.

Kabul

رحیمی نیز افزود، بر اساس برنامه، به اصناف و مراکز تجارتی تا روز یک‌شنبه هفته آینده فرصت داده شده است تا در هنگام تسخین و استفاده از مواد سوختی، از موادی که باعث آلودگی هوا و محیط زیست می شود، جدا خودداری کنند.

وی تاکید کرد که پولیس مطابق قانون با متخلفین برخورد خواهد کرد.

این در حالی است که به دنبال نگرانی ها از افزایش آلودگی هوای شهر کابل و بر اساس هدایت رییس جمهور غنی در جلسات کمیسیون عالی جلوگیری از آلودگی هوا، وزارت ها و ادارات مسوول مکلف به تطبیق پلان عمل فوری برای جلوگیری از آلودگی هوای شهر کابل در کوتاه مدت شده اند.

بر اساس فیصله اخیر این کمیسیون، وزارت خانه ها و ادارات عضو مکلف به انجام مسوولیت ها از جمله پی گیری و نظارت جدی از سیستم تسخین شهرک ها، بلند منزل ها، حوض های آب بازی؛ توقف و اخراج ریگریشن های ساحات پغمان ارغندی و نقاط دیگر؛ توقف و نظارت جدی داش های خشت پزی در فصل زمستان؛ تغییر سیستم سوخت ادارات دولتی، شرکت ها موسسات و نهادها شده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *