نخست‌وزیر هند پیروزی اشرف غنی در نتایج ابتدایی انتخابات را تبریک نگفته است!

توسطروایت زنده

دی ۴, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

دفتر نریندرا مودی، نخست وزیر هند اعلام کرده است که مودی در یک تماس تلفونی با رییس‌جمهور غنی، برگزاری موفقانه انتخابات ریاست جمهوری و اعلان نتایج ابتدایی آن را تبریک گفته است؛ نه پیروزی محمد اشرف غنی.

دفتر مودی روز گذشته(سه‌شنبه، 3جدی) پس از اعلامیه ارگ ریاست جمهوری افغانستان با نشر یک اعلامیه گفته است که مودی و غنی در تماس تلفونی در مورد روندهای صلح و انتخابات افغانستان گفتگو کردند.

دفتر نخست وزیر هند افزوده است، در این گفتگوی تلفونی نخست وزیر مودی از روند صلح افغانستان به رهبری و مالکیت حکومت افغانستان حمایت کرده و اطمینان داده که هند به عنوان شریک استراتژیک افغانستان، به همکاری نزدیک با این کشور و همچنان تقویت امنیت و مبارزه با تروریزم ادامه می دهد.

india

به نقل از دفتر نخست وزیر هند، مودی همچنان برگزاری موفقانه انتخابات ریاست جمهوری و اعلان نتایج ابتدایی آن را به رییس جمهور غنی تبریک گفته و از او دعوت کرده تا به دهلی نو سفر کند که این دعوت از سوی رییس جمهور غنی نیز پذیرفته شده است.

از سویی هم رحمت‌الله نبیل، نامزد ریاست‌جمهوری در توییتی از نخست وزیر هند به خاطر توضیحات ایشان در این مورد، سپاس‌گزاری کرده است.

عنایت بابر فرهمند، معاون اول عبدالله عبدالله در انتخابات ریاست جمهوری نیز در واکنشی تند، این موضوع را «خجالت‌آور» خوانده و اشرف غنی را به «دروغ‌ گفتن و عوام‌فریبی» متهم کرده است.

این در حالی است که ارگ ریاست جمهوری روز گذشته با بیان این‌که رییس جمهور غنی با نخست وزیر هند گفتگوی تلفونی کرده، گفته بود که نخست وزیر هند پایان موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری افغانستان و همچنان پیروزی رییس جمهور غنی در نتیجه ابتدایی انتخابات را تبریک گفته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *