۹ شیوه که انگیزه ورزش کردن را در خودتان تقویت کنید

توسطتحریریه خبرنامه

دی ۳, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۸, ۱۴۰۲

بعد از یک روز کاری طولانی به خانه برمی‌گردید و دوست دارید کمی ورزش کنید، اما انگیزه‌ای برای این کار ندارید. ارجحیت دادن به ورزش و پیدا کردن راه‌هایی برای گنجاندن آن در برنامه‌ی روزمره‌تان، فواید زیادی برای سلامتی‌تان خواهد داشت. در این نوشتار با ۹ شیوه برای تقویت انگیزه‌ی ورزش کردن در خودتان آشنا خواهید شد.

۱. به تقویم‌تان متعهد بمانید

فرض کنیم که قرار است ۳ بار در هفته ورزش کنید. نگاهی به تقویم بیندازید و ببینید چه روزهایی برای‌تان مناسب است. بعد نسبت به تصمیمی که گرفته‌اید پایبند بمانید. می‌توانید در مشخص کردن زمان کمی انعطاف به خرج بدهید، مثلا یک روز صبح زود ورزش کنید و یک روز بعد از برگشتن از کار، اما حتما نسبت به برنامه‌ای که ریخته‌اید متعهد بمانید.

۲. روزتان را با ۲۰ دقیقه زمان برای خودتان شروع کنید

ممکن است با خودتان قرار گذاشته باشید که بعد از کار یک جلسه‌ی تمرینی خوب داشته باشید اما تخطی از این برنامه گاهی اجتناب‌ناپذیر است. در عوض، اگر بعد از بیدار شدن، ورزش اولین کاری باشد که انجام می‌دهید، در تمام طول روز پرانرژی خواهید بود. این ورزش می‌تواند پیاده‌روی صبحگاهی یا یوگا باشد.

۳. به دنبال تنوع باشید

مغز ما تشنه‌ی تنوع است. اگر مدت‌هاست یک رشته‌ی ورزشی را انجام می‌دهید، شاید بهتر باشد به دنبال کمی تغییر باشید. حتی اگر تمرین جدید چالش‌برانگیز بود، کمی به خودتان زمان بدهید، شاید بعد از مدتی متوجه شوید که تمرین مناسبی برای شما است.

۴. زندگی اجتماعی‌تان را با جلسات ورزشی ترکیب کنید

به دلیل زندگی اجتماعی‌تان، نمی‌توانید زمانی را برای ورزش کردن پیدا کنید؟ خوب به جای اینکه با دوستان‌تان در کافه یا خانه دور هم جمع شوید، می‌توانید برای پیاده‌روی گروهی برنامه بریزید یا از دوست‌تان بخواهید که برای دو یا کوهنوردی همراهی‌تان کند. تنیس یا رفتن به مراکز تناسب اندام نیز راه دیگری برای وقت گذراندن با دوستان‌تان است.

۵. از موسیقی برای الهام بخشیدن به خودتان استفاده کنید

کدام ترانه‌ها به شما شور و انرژی می‌دهند به طوری که با شنیدن‌شان دیگر نمی‌توانید بی‌حرکت بمانید. یک مجموعه موسیقی برای خودتان آماده کنید و هنگام ورزش کردن گوش بدهید.

sport

۶. اگر به موسیقی علاقه ندارید، پادکست گزینه‌ی خوبی است

می‌توانید پادکست دانلود کنید یا از یک اپلیکیشن‌ صوتی در حین ورزش کردن استفاده کنید. با این کار هم زمان ورزش کردن‌تان به سرعت سپری می‌شود و هم در حین فایده رساندن به جسم‌تان، یک کتاب یا مقاله نیز مطالعه کرده‌اید!

۷. لباس و وسایل ورزشی جدید بخرید

به عنوان بخشی از برنامه‌ی رسیدگی به خودتان، لباس و وسایل ورزشی تازه بخرید. برای بسیاری از ما خرج کردن پول برای خانه امری عادی است اما کم پیش می‌آید که زمان، انرژی و پول‌مان را صرف کارهای شخصی و لذت دادن به خودمان کنیم. گاه خریدن یک بطری آب یا تیشرت جدید،‌ می‌تواند انگیزه‌ی مصاعفی برای ورزش کردن به شما بدهد.

۸. همانطوری که برای کارتان نظم دارید، برای ورزش هم نظم داشته باشید

از قبل همه چیز را برای ورزش کردن آماده کنید. مثلا اگر قرار است صبح برای دویدن بیرون بروید، لباس‌های‌تان را شب قبل مشخص کنید و بطری آب‌تان را روی کانتر قرار بدهید. اگر هم قرار است بعد از کار ورزش کنید، کیف ورزشی‌تان را با خودتان به محل کار ببرید تا هیچ بهانه‌ای برای فرار از ورزش نداشته باشید.

۹. از زنگ هشدار استفاده کنید

اگر سحرخیز نیستید و می‌دانید صبح‌ها ورزش نخواهید کرد، زنگ هشدار را برای زمانی در شام یا بعد از ظهر تنظیم کنید. اگر می‌خواهید ساعت ۶ پیاده‌روی کنید، زنگ هشدار را برای ساعت ۵:۳۰ تنظیم کنید. با شنیدن صدای زنگ به خودتان می‌گویید: «وقت آماده شدن برای پیاده‌روی است.» و احتمالا از زیر بار این کار شانه خالی نخواهید کرد!

زمان تحرک فرا رسیده‌است!

گاهی اوقات زندگی موانعی برای بهترین برنامه‌های ما، از جمله برنامه‌ی ورزش کردن‌مان ایجاد می‌کند. اما اگر عشق به خود را حفظ کنید، با استفاده از نکات بالا، می‌توانید نظم و ترتیب را به این بخش از زندگی‌تان هم وارد کنید.

با استفاده از ترفندهایی برای نظم‌دهی به برنامه‌ی ورزشی‌تان و یادآوری دلایلی که ورزش را تبدیل به یک اولویت می‌کنند، هم زمانی برای آن پیدا خواهید کرد و هم احساس خوبی نسبت به خودتان خواهید داشت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *