محمد محقق نیز نتایج انتخابات ریاست جمهوری را نمی پذیرد!

توسطروایت زنده

دی ۱, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان به رهبری محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایی حکومت نیز اعلام کرده است که نتایج اعلان شده مملو از تقلب و در سایه تهدید و تطمیع را نپذیرفته و آن را رد می کند.

حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان امروز یک‌شنبه(1جدی) در واکنش به اعلان نتایج انتخابات ریاست جمهوری، با نشر یک اعلامیه گفته است: “کمیسیون نامستقل انتخابات با فشار تهدید و تطمیع تیم ارگ بیش از ۳۰۰ هزار راى باطل و فاقد اعتبار و مشکوک را شامل چرخه شمارش آرا نموده و به این ترتیب به راى مردم که امانت مردم است، خیانت کردند” .

در اعلامیه این حزب آمده است که حزب وحدت اسلامى مردم افغانستان به حیث یک جریان سیاسى نتایج اعلان شده مملو از تقلب و در سایه تهدید و تطمیع را نپذیرفته و آن را با قاطعیت رد می کند.

mohaqeq

حزب وحدت اسلامى مردم افغانستان از کمیسیون شکایات انتخاباتى خواسته است که به موارد شکایات تیم ثبات و همگرایى و دیگر تکت هاى شامل رقابت، رسیدگى جدى کرده و مواردی را که راى هاى باطل و مشکوک است، از راى پاک مردم جدا و نتیجه شفاف را اعلان کند.

این حزب در اعلامیه خود تاکید کرده که ٣٠٠ محل شامل 40 هزار راى بدون بایومتریک، ۱۰۲ هزار راى که خارج از زمان راى دهى بایومتریک شده، ۱۳۷ هزار و ۶۳۰ راى مشکوک، حدود 50 هزار راى عکس از روى عکس و بیشتر از ۱۰۰ محل که به باز شمارى فرستاده شد، اعلان شده است.

حزب مزبکط به محمد محقق هشدار داده است که عدم ابطال راى هاى ناپاک، کشور را به طرف یک بحران سوق خواهد داد. حزب وحدت اسلامى مردم در راه دفاع از آراى پاک مردم از تمام گزینه هاى قانونى و مشروع استفاده خواهد کرد.

پیش از این حزب جمعیت و حزب وحدت اسلامی به رهبری کریم خلیلی و از حامیان دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی نیز اعلان نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری را نپذیرفته بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *