جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

استقبال سازمان ملل از اعلان نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان؛ کمیسیون شکایات شفاف و دقیق قضاوت کند!

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

هیئت معاونت سازمان ملل در افغانستان(یوناما) از اعلان نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری کشور استقبال کرده و نهادهای انتخاباتی برای اعلان این نتایج را مورد تحسین قرار داده است.

تدامیچی یاماموتو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد امروز یک‌شنبه(1جدی) گفته است: “به تاریخ ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۹، شهروندان افغانستان تهدیدات امنیتی را نادیده گرفتند تا آرای خود را برای آینده‌ای بهتر بدهند. این رای دهندگان شایسته تقدیر برای انجام وظیفه مدنی خود هستند. اکنون همه مقامات و جوانب ذیدخل افغانستان باید تعهد خود را برای حفاظت و تکمیل انتخابات و محافظت از درستی مرحله نهایی این روند نشان دهند.”

یاماموتو افزوده است، هر تصمیمی که توسط نهادهای مدیریت انتخاباتی در مرحله نهایی این روند گرفته شود، باید دارای توجیهات قانونی و فنی باشد و به طور روشن برای مردم افغانستان توضیح داده شود.

unama

یوناما بر اهمیت یک روند تاکید کرده که با دقت و حساسیت خاصی انجام شود و منتج به اعلان نتایج نهایی گردد.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان خاطرنشان کرده همه نامزدان فرصت دارند تا هرنگرانی خود را از طریق مکانیزم مناسب و در زمان تعیین شده مطابق چارچوب، مقررات و طرزالعمل های قانونی مطرح کند و کمیسیون شکایات انتخابات وظیفه دارد تا در مورد هر شکایتی شفاف و دقیق قضاوت نماید.

یوناما همچنان بر پشتیبانی از نهادهای انتخاباتی افغانستان تاکید کرده که ضمن رعایت مأموریت خود برای مشاوره به نهادهای انتخاباتی، بی طرفی کامل خود را در مطابقت به قانون انتخابات و تمامی تلاش ها برای مبارزه با تقلب، حفظ می نماید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان