خرید و فروش با کلدار پاکستانی در غزنی ممنوع شد

توسطروایت زنده

آذر ۲۷, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

مقام‌های محلی در ولایت غزنی می گویند که اﺯ هفته آینده، خرید و فروش با استفاده اﺯ ارزهای خارجى به خصوص کلدار پاکستانی در این ولایت ممنوع است.

وحیدالله کلیمزی، والی غزنی امروز چهارشنبه(27قوس) در جلسه کمیته ولایتى که به هدف جلوگیرى اﺯ استفاده ارزهای خارجى در داد و ستد ولایت غزنی دایر شده بود، بر جلوگیرى و ممنوعیت خرید و فروش با ارزهای خارجى مخصوصا کلدار پاکستانی تاکید کرد.

کلمیزی افزوده است: “شمارى ﺯیاد اﺯ مردم نیز مخالف انجام معاملات با کلدار هستند، اما این‌که اﺯ سال‌ها رایج است و تعداد ﺯیاد مردم از آن استفاده می کنند، بنا به مجبوریت با کلدار معامله می کنند.”

money 1

اما وی خاطرنشان کرده است: “هیچ افغان وطندوست با چلش اسعار غیرافغانى موافق نیست و کمیته تعیین شده با آغاﺯ هفته جدید، روند تعقیب و کنترول معاملات با کلدار را تعقیب نموده و با کسانی که هنوﺯ با اسعار خارجى معامله می‌کنند، برخورد قانونى می‌نمایند”.

این در حالی است که در شماری از ولایت‌های بزرگ کشور، مردم از ارزهای خارجی به جای پول افغانی استفاده می‌کنند. پیش از این، به تاریخ 16 قوس کارزار ترویج پول افغانی به جای ارزهای خارجی در ولایت خوست آغاز شده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *