مراسم فراغت بیش از یک هزار دانش آموخته دانشگاه بامیان؛ دانشگاه بامیان یک نمونه تبعیض آشکار است!

توسطروایت زنده

آذر ۲۵, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

امروز دوشنبه(25قوس) از سیزدهمین دور فراغت دانش آموختگان دانشگاه بامیان با حضور یک هزار و 483 تن دانش آموخته 7 دانشکده و 34 رشته تحصیلی تجلیل شده است.

دفتر والی بامیان در خبرنامه‌ای در این مورد گفته است که این برنامه با حضور مقام ولایت و شماری از شخصیت های دیگر بامیان برگزار شده است.

در این برنامه، طاهر زهیر، والی بامیان، هیأت رهبری دانشگاه این ولایت را در راستای تقویت کیفیت تحصیلی و تبدیل دانشگاه بامیان به یک دانشگاه معتبر ملی ترغیب کرده و بر حمایت اداره محلی این ولایت از برنامه‌های توسعه‌ای دانشگاه بامیان تأکید کرده است.

bamiyan

در همین حال محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایی حکومت نیز در پیامی ضمن تبریک این جشن گفته است: “بدون هیچ تردیدی پیشرفت و رفاه مادی و معنوی ملت ها در گرو دانایی و سواد می باشد. این‌جانب نیز از اوایل فصل جدید در کشور به ملت خود صدا کردم که به جای تفنگ قلم بگیرید و خوشحالم که امروز شاهد حضور هزاران تحصیل کرده به سطح لیسانس و ماستری و دکترا در شهرها و قریه قریه هزارستان اسلامی می باشیم.”

محقق وضعیت فعلی کشور را نگران کننده خوانده و تاکید کرده که “تیم انحصارگرای حاکم تمام عرصه ها از جمله عرصه کاریابی را قومی ساخته و به شدت در حال تصفیه مردم ما از وزارت خانه ها می باشد، اما من به عزت، غرور و توانایی شما جوانان باور دارم و افتخار می کنم. علم خودش به تنهایى می تواند یک فاکتور اساسى و عمده اقتدار ملى باشد.”

معاون دوم رییس اجرایی حکومت خاطرنشان کرده که دانشگاه بامیان از نمونه های تبعیض آشکار در کشور است که تاسیسات موجود در آن، حتى در سطح یک لیسه کشورهای پیشرفته نیست.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *