جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

روند طی مراحل سفر حجاج الکترونیکی می‌شود

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

تفاهم نامه همکاری الکترونیکی شدن روند حج میان اداره آسان خدمت وزارت مخابرات و وزارت ارشاد حج و اوقاف به امضا رسید.

این تفاهم نامه امروز شنبه(23قوس) میان محمد فهیم هاشمی، سرپرست وزیر مخابرات و عبدال‌حکیم منیب، سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف به امضا رسید. براساس این تفاهم نامه، روند اعزام حجاج به سفر حج، الکترونیکی می شود.

photo_2019-12-14_13-36-06

محمد فهیم هاشمی در امضای این تفاهم نامه گفت، با عملی شدن این برنامه، سهولت‌های زیادی از نظر زمانی و همچنان از نظر طی مراحل اسناد در روند ثبت نام حجاج به میان خواهد آمد. همچنین سیستم الکترونیکی برای حجاج کشور اجازه می‌دهد که تمام مراحل فریضه حج از جمله ثبت نام، پاسپورت، ویزه و معلومات رفت و برگشت را استفاده کنند. از سوی دیگر، تحویلی پول و سایر خدمات روند حج نیز توسط سیستم انجام می‌شود.

هاشمی تاکید کرد، این سیستم به زبان‌های پشتو، دری و انگلیسی ایجاد می‌شود و کارمندان اداره آسان خدمات، کسانی را که در ولایت‌ها قصد ادای حج را دارند، در هماهنگی با اداره‌های حج و اوقاف، در طی مراحل اسنادشان همکاری می‌کنند.

از سویی‌ هم، عبدال‌حکیم منیب، وزیر ارشاد حج و اوقاف گفت که با عملی شدن سیستم الکترونیکی روند حج، سهولت‌های بیش‌تری برای مردم فراهم خواهد شد و نیز عملی شدن این برنامه، بر شفافیت بیش‌تر و سهولت‌های بهتر به میان خواهد آورد.

بر بنیاد گزارش وزارت ارشاد، حج و اوقاف، همه ساله بیش‌ از 30 هزار تن قصد ادای فریضه حج را دارند و روند طی مراحل شرکت در این مراسم بسیار جنجالی و زمان‌گیر است، اما با الکترونیکی شدن، این روند ساده سازی خواهد شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان