جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

افراد پرمشغله بخوانند: ۵ شیوه هوشمندانه که سلامتی‌مان را حفظ کنیم

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

سلامتی ما ارتباط مستقیمی با سطح موفقیت‌مان، به لحاظ شخصی و حرفه‌ای دارد. اگر بدن به درستی مورد مراقبت قرار نگرفته باشد، انجام بسیاری از کارها برای‌مان دشوار خواهد بود. اما وقتی از خودمان به خوبی مراقبت کنیم، احساس بسیار خوبی داریم و همین باعث می‌شود به آدمی کارآمدتر و خلاق‌تر تبدیل شویم.

با این وجود، آدم‌های موفق زیادی هستند که خود را نادیده می‌گیرند و در مورد صحت و سلامت‌شان غفلت می‌کنند. در واقع، گاهی ممکن است در شور و اشتیاقی که برای رسیدن به هدف‌تان دارید، چنان غرق شوید که سایر جوانب زندگی‌تان را نادیده بگیرید. در این نوشتار، چند نکته برای‌تان آماده کرده‌ایم که دوباره به مسیر درست برگردید و صحت بدن‌تان را به سطح مناسبی برگردانید.

۱. کمی متفاوت فکر کنید

بسیاری از آدم‌ها در یک فعالیت و ایده‌ی خاص در مورد ورزش کردن گرفتار می‌شوند. اگر همیشه دونده بوده‌اید، می‌توانید ساعت استراحت یا ناهار را در محل کار مشغول یک ورزش دیگر شوید. اگر عادت کرده‌اید که در باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی تمرین کنید، شاید تا به حال متوجه نشده باشید که دفتر کارتان مکان مناسبی برای انجام تمرینات یوگا است. راه‌های زیادی برای ورزش کردن وجود دارد.

حتی تغییرات اندک در کارهای روزانه، مانند بالا رفتن از پله‌ها یا دور پارک کردن موترتان، می‌توانند صحت عمومی شما را بهبود ببخشند. این ذهنیت را دور بریزید که باید حتما تمرینات سنگین انجام بدهید تا موثر باشد!

۲. از میانبرها نترسید

یک وعده غذای خانگی که با مواد تازه تهیه شده‌است بهترین است، اما همیشه در دسترس نیست. خوشبختانه، ما در عصری زندگی می‌کنیم که می‌توان با مواد منجمد و مایکروفر، غذای سالم خورد. اینکه نتوانسته‌اید غذای سالم در خانه تهیه کنید، دلیل نمی‌شود که کل هفته را با فست‌فود بگذرانید. مقداری سبزیجات منجمد در محل کارتان نگهداری کنید و میان‌وعده‌های سالم مثل میوه خشک را در رَوَک میز کارتان قرار بدهید تا مجبور به خوردن مواد خوراکی نامناسب نشوید.

۳. تحقیق کنید

منابع کافی برای ورزش کردن و برنامه‌های غذایی مناسب وجود دارد که تقریباً با هر برنامه و بودجه‌ای متناسب هستند. در عصری که ارتباط از راه دور و کار از راه دور میسر است، زندگی همه‌ی آدم‌ها کمی متفاوت به نظر می‌رسد و موضوع صحت همواره مورد بحث و تبادل نظر است. به مطالعه و یادگیری در مورد پژوهش‌های مرتبط با صحت، ورزش و رژیم‌های غذایی مُد روز ادامه دهید. هرچند نباید هر برنامه‌ی غذایی را که مدتی رایج می‌شود را دنبال کنید، اما بد نیست که در این رابطه همیشه به روز باشید.

۴. ذهن‌تان را فراموش نکنید

صحت و سلامت فقط یک مفهوم جسمانی نیست. بهداشت روانی، به ویژه برای کسانی که برنامه‌ی کاری فشرده دارند، یک جنبه‌ی بسیار مهم سلامتی است که غالباً نادیده گرفته می‌شود. همه‌ی ما اهمیت خواب خوب و کافی را می‌دانیم، اما نباید فراموش کنیم که استراحت دادن ذهن در طول روز نیز اهمیت زیادی دارد. به ذهن‌تان زمان بدهید که استراحت کند: مثلا می‌توانید وسط روز مدیتیشن کنید یا یک مطلب خنده‌دار بخوانید. ذهن در محیطی رشد می‌کند که خیلی وظیفه-محور نباشد. فضایی را برای کشف خلاقیت در خودتان اختصاص بدهید و یادتان باشد که با پایان هر کار، بلافاصله کار دیگری را شروع نکنید!

۵. برون‌سپاری کنید

استرس زنگ خطری برای سلامتی است. اگر برنامه‌ی کاری‌تان واقعا مقوله‌ی صحت و سلامت بدن‌تان را با چالش مواجه کرده، باید اولویت‌های‌تان را بررسی کنید. ببینید از چه چیزی می‌توانید کنار بکشید یا چه کارهایی را می‌توانید برون‌سپاری کنید؟ حتی برون‌سپاری کوچکترین کارها – استخدام فردی برای پخت غذا یا تمیز کردن خانه، حتی چند روز در ماه- می‌تواند زمان زیادی را در برنامه شما خالی کند. یا شاید لازم است در دنیای حرفه‌ای‌تان مجددا توازن برقرار کنید. شاید وقت آن رسیده که مسئولیت‌های بیش‌‍تری را به کارمندان‌تان بدهید یا یک دستیار بگیرید. یکی از برنامه‌های نه چندان ضروری زندگی‌تان را حذف کنید تا بتوانید فضای بیشتری برای رسیدگی به سلامتی‌تان داشته باشید.

اگر همواره به خودتان می‌گویید “من پرمشغله‌تر از آن هستم که ورزش کنم” یا “من وقتی برای سالم‌خواری ندارم”، پس باید اولویت‌های‌تان را دوباره ارزیابی کنید. در صورتی که از سلامتی‌تان غافل باشید، بعید است که به اهداف‌تان – حرفه‌ای و غیره – برسید.

اگر به شدت سرتان شلوغ است، موضوع صحت باید از اهمیت بسیار بیشتری برای‌تان برخوردار باشد. اگرچه ایجاد فضایی برای مراقبت از خود همیشه آسان نیست، اما به هر روی لازم است. از این نکات برای کمک بهبود صحت بدنی‌تان استفاده کنید، حتی وقتی برنامه‌های زندگی‌تان بسیار فشرده و شلوغ است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان