جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

فیفا: رویکرد کمیسیون های انتخاباتی و کاندیدان معترض بن بست انتخابات را به بحران تمام عیار تبدیل می‌کند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

موسسه انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان “فیفا” می گوید، ادامه رویکردهای کنونی از جانب کمیسیون های انتخاباتی و کاندیدان معترض، بن بست کنونی انتخابات را می‌تواند به یک بحران تمام عیار تبدیل کند.

فیفا امروز پنج شنبه(21قوس) در یک اعلامیه گفته است که حدود 2.5 ماه از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری می گذرد، اما با گذشت هر روز به جای رسیدن به نتیجه مطلوب، اوضاع انتخابات پیچیده تر و بی اعتبارتر می شود.

در این اعلامیه آمده است که نحوه تعامل و ارتباط کمیسیون مستقل انتخابات با روند و شرکای انتخاباتی، مایه نگرانی جدی است و انتظار می‌رفت که جلسه مشترک این کمیسیون با شرکای انتخاباتی، از طریق افهام و تفهیم موثر فنی و تعامل، منتج به راه حل قابل قبول برای همه گردد که این گونه نشد.

این نهاد نظارتی تاکید کرده که کمیسیون شکایات انتخاباتی نتوانسته جایگاه و نقش قانونی خود در برون رفت از بن بست انتخاباتی را ایفا کند.

Yousof rashid

موسسه انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان اضافه کرده که انتظار می رود کمیسیون های انتخاباتی به عنوان مجریان قانون و مدیران انتخاباتی، در تعاملات و رویکردهای خود، از دایره قانون خارج نشوند، و منافع علیای کشور را در نظر نگیرند.

فیفا همچنان گفته است که تمام جوانب ذیدخل اعم از مدیران انتخاباتی و کاندیدان و حامیان آنان، قوانین مرتبط کشور را در تعاملات فنی، سیاسی و اجتماعی معیار قرار داده، پیشنهاد کرده است که مجموعه آرای اعتراضی به شمول ارای اعتبار داده شده و بی اعتبار شده، به تففیش ویژه و مجدد، با در نظرداشت تمام شاخصه های اعتباردهی آرا، با حضور تمام جوانب ذیدخل، فرستاده شود تا کاندیدان از بی اعتبار خواندن قبل از تفتیش، و کمیسیون از با اعتبار خواندن قبل از تفتیش آن، دست بردارند، و در حضور ناظرین ملی و بین المللی، تمامی آرای مورد منازعه، بررسی مجدد شود.

یوسف رشید، رییس اجرایی فیفا نیز امروز در یک نشست خبری در کابل گفت: “کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی هم‌اکنون به یک دفتر پذیرش شکایت تبدیل شده و از صلاحیت‌های خود به صورت کافی استفاده نمی‌کند، قاطعیت عمل ندارد و محافظه کاری نیز در اجراآت‌شان دیده می‌شود.”

رشید افزود، کمیسیون شکایات انتخاباتی نیز از حالت انفعال بیرون شود و به صورت قاطع به مکلفیت‌هایش در مسائل و چالش‌های مربوط به انتخابات عمل کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان