جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

امضای توافقنامه همکاری میان ترکیه و افغانستان/ تاکید بر افزایش حجم تجارت بین دو کشور

خواندن 1 دقیقه
0
(0)

هیئت روابط اقتصادی خارجی ترکیه (DEIK) گفته است كه یک توافق نامه  همکاری را در زمینه تبادل اطلاعات با مركز تداركات ملی افغانستان را امضا كرده است.

شورای تجارت ترکیه و افغانستان روز جمعه(15 قوس) در اعلامیه ای گفته است که این توافقنامه به عنوان بخشی از یک نشست تجاری به امضا رسیده است.

در این اعلامیه آمده است که در این جلسه نمایندگان و مقامات تجاری در مورد روابط اقتصادی، سرمایه گذاری و فرصت های همکاری بین دو کشور بحث و گفتگو کردند.

turkey

نیل اولپاك، رئیس DEIK با بیان این كه سالانه حجم تجارت دوجانبه بین ترکیه و افغانستان حدود 150 میلیون دالر است، افزود که باید این میزان افزایش یابد.

اولپاك خاطرنشان كرد که فرصت های قابل توجهی در زمينه های ساخت و ساز ، انرژی و امنيت بين دو كشور وجود دارد.

در عین حال، محمد همایون قیومی، سرپرست وزارت مالیه افغانستان گفته است که دو کشور قصد دارند در زمینه های سیاسی، سرمایه گذاری، زیرساخت ها و تجارت همکاری کنند.

قیومی یادآور شد که افغانستان در وسط خط تجارت تاریخی جاده ابریشم قرار دارد و نقش اساسی در ادغام اقتصادهای آسیای میانه و جنوبی دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان